15 درصد از روستاهای لرستان خالی از سکنه است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: 15 درصد از روستاهای استان لرستان خالی از سکنه هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   سید ابوالفضل رضوی اظهار داشت: طبق آمار ارائه‌شده توسط مرکز آمار ایران در سال 92، 15 درصد از روستاهای استان لرستان خالی از سکنه هستند.
 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم اظهار داشت: 47 درصد از روستاهای لرستان بالای یک خانوار هستند و این در حالی است که 38 درصد از روستاهای این استان زیر 20 خانوار جمعیت دارند.
 
وی کل روستاهای دارای سکنه استان لرستان را 2 هزار 864 روستا اعلام کرد و گفت: در مجموع این استان دارای 3 هزار و 363 روستا است که یک‌هزار و 128 روستا در لرستان دارای شورای اسلامی هستند.
 
رضوی بیکاری در استان لرستان را 18.6 درصد دانست و بیان کرد: 73.5 درصد از مردم این استان جزو قشر باسواد هستند.
 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم تصریح کرد: لرستان از حیث رتبه‌بندی روستاها نسبت به کل کشور دارای رتبه دوازدهم است و رتبه بیستم جمعیت شهرنشین را در بین سایر استان‌های کشور دارد.
 
این مسئول گفت: روستاهای لرستان از نظر تعداد جمعیت دارای رتبه پانزده کشوری است که از نظر روستاهای بالای 20 خانوار دارای رتبه یازدهم می‌باشد.
 
رضوی هزینه خانوار روستایی لرستان را دارای رتبه 26 کشوری دانست و یادآور شد: این درحالی است که درآمد این خانوارها دارای رتبه 27 کشوری است.
 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم تأکید کرد: باید نگاه را نسبت به مشکلات مردم تغییر داد و تغییر نگاه آدم‌ها به سمت نوع کار خود و مسئولان باشد.
 
وی با اشاره به اینکه مردم عامل اصلی پیروزی‌های انقلاب و دوران جنگ هستند، گفت: بنابراین بهبود شرایط انسان بستگی به اراده خود آدم‌ها دارد و تنها از این طریق می‌توان مسیر توسعه و پیشرفت را پیمود.


منبع:فارس
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.