تهران پایتخت قرآنی کشور است

آیت‌الله قمی در مراسم اختتامیه مسابقات استانی قرآن کریم اظهار داشت: شهر تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام نه تنها پایتخت سیاسی بلکه پایتخت قرآنی کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله محسن قمی، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه که بعدازظهر امروز بیست و یکم آبان در مجتمع فرهنگی سیزده آبان تهران برگزار شد، یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی را توجه به قرآن دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) بر اساس معارف قرآنی که در کلاس درس آیت‌ا‌لله شاه آبادی آموخته بود حکومت اسلامی را بنا نهاد.
وی اظهار داشت: شهر تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام نه تنها پایتخت سیاسی بلکه پایتخت قرآنی کشور است.
آیت الله قمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور بیان کرد: اگرچه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته اما تا رسیدن به این خواسته رهبر انقلاب مسیر طولانی در پیش داریم.

همه مایحتاج انسان در محضر قرآن تأمین خواهد شد

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تهران به ارائه گزارش عملکرد سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم پرداخت و گفت: بیش از 170 هزار نفر از خواهران و برادران تهرانی در رشته های معارف، حفظ کل، حفظ 20 و 10 جزء، قرائت و ترتیل و هم چنین رشته اذان به صورت اختصاصی برای برادران شرکت کرده اند.
وی افزود: در پنج روز برگزاری این دوره از مسابقات 113 نفر از خواهران و 114 نفر در برادران که به مرحله استانی راه یافته بودند با هم به رقابت پرداختند که در رشته حفظ کل و قرائت 5 نفر، رشته اذان و ترتیل 3 نفر، رشته معارف 10 نفر و در رشته حفظ بیست جزء قرآن کریم 4 نفر موفق به راهیابی به مرحله کشوری شدند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده خاطرنشان کرد: امام خمینی و همه بزرگان دین ما را به بهره مندی از قرآن توصیه کرده اند به طوریکه امام راحل(ره) می فرمایند «قرآن جامع مصالح انسانی است» و در جای دیگر نیز فرموده اند «همه مایحتاج انسان در محضر قرآن تأمین خواهد شد».
گفتنی است، در مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف و امور خیریه از نفرات برگزیده تقدیر و تجلیل شد.





انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار