یزد؛

استقلال و خودكفايی كشور مستلزم جلوگيری از نفوذ دشمن

استقلال و خودكفايي مستلزم جلوگيری از نفوذ دشمن در كشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یزد: آيت الله ناصري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد امروز در خطبه هاي نماز جمعه يزد گفت: استقلال و خودكفايي كشور مستلزم جلوگيري از نفوذ دشمن و اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي دانست و گفت اگر بخواهيم سياست ، اقتصاد و جامعه اي مستقل و بالنده داشته باشيم بايد مواظب نفوذ دشمن باشيم .

امام جمعه يزد با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع نفوذ دشمن در ابعاد سايسي، اقتصادي و فرهنگي خاطر نشان كرد: موضوع نفوذ اجانب و غرب به كشور موضوع و واقعيتي است كه همه بايد در برابر آن هوشيار باشند و اجازه ندهند دشمن با شيوه ها و بهانه هاي مختلف در زمينه هاي اقتصادي ، سياسي و فرهنگي در كشور نفوذ كند.

آيت الله ناصري با اشاره به اينكه امروز دولت عربي منطقه بازيچه دست غرب و آمريكا قراردارند خاطر نشان كرد: امروز همه مشكلات موجود در منطقه نتيجه توطئه ها و دشمني هاي غرب و آمريكا در منطقه است و آنچه كه مي تواند دولت اسلامي منطقه را از اين مشكلات نجات دهد اتحاد و هوشياري در برابر توطئه هاي آمريكا است و به همين خاطر امروز دولتمردان و سياستمداران كشور بايد هوشيار باشند كه نمي توان به آمريكاي جنايتكار كه به دوستان خود رحم نمي كند اعتماد كرد .

نماينده ولي فقيه در استان  در بخش ديگري از خطبه هاي نمازبه هفته كتاب و كتابخواني پرداخت و گفت: متاسفانه اين موضوع مهم يعني كتابخواني در جامعه جايش خاليست و بايد به اين مسئله مهم توجه بيشتري شود و كتابخواني بعنوان يكي از موضوعات مهم در جامعه نهادينه شود و خريد كتاب بعنوان يك كالاي مهم در سبد خانوارها قرار گيرد.

 امام جمعه يزد همچنين با اشاره به فرارسيدن ايام اول ماه صفر و سالروز ورود كاروان اهل بيت به شام به مصائب حضرت زينب(س) و امام سجاد (ع) و مبارزات و روشنگري پيام آور كربلا در اين ايام پرداخت و گفت: آنچه كه توانست قيام عاشورا را تا به امروز در تاريخ ماندگار كند روشنگريهاي حضرت زينب در اين سفر با عظمت بود.

ضرورت توجه والدين به تربيت فرزندان و هوشياري آنان در برابر هجمه هاي فرهنگي دشمن و تلاش براي استحكام بخشي به بنيان خانواده از طريق تقويت ايمان و تقواي الهي در خانواده ها و سالروز شهادت حضرت رقيه ازديگر مطالب مطرح شده در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بود .
 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.