مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرم‎دره از جمع‌ آوری 7 میلیارد و 200 میلیون ریال زکات مستحبی و واجب در خرم‌دره خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ ابوالفضل احمدی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرمدره با بیان اینکه طبق ابلاغیه، 60 درصد از زکات جمع‌آوری شده در جهت محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان جامعه هزینه می‌شود، گفت: همچنین 40 درصد از مبالغ جمع‌آوری شده از محل زکات نیز برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به منظور سامان‌دهی و یکپارچه‌کردن بحث جمع‌آوری زکات، دبیرخانه شورای زکات در شهرستان تشکیل شده است، افزود: در همین راستا جلسات موضوعی زکات با حضور اعضای کارگروه تشکیل و نسبت به اخذ تصمیمات لازم اقدام شده است.

احمدی با بیان اینکه در این کارگروه هر یک از دستگاه‌های اجرایی به منظور تبلیغ امر زکات، اقداماتی را انجام می‌دهند، گفت: همچنین با همکاری تبلیغات اسلامی و مبلغان اعزامی به مناطق مختلف شهرستان نیز نسبت به تبیین و ترویج فرهنگ زکات اقدام می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه از آغاز سال‌جاری تا پایان مهر امسال هفت‌میلیارد و 231 میلیون ریال زکات در شهرستان خرم‌دره جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: بیشتر این زکات صرف امور محرومیت‌زدایی و حل مشکلات نیازمندان می‌شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: جمع آوری ، زکات ، خرمدره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.