سمینار پیشگیری از اعتیاد با حضور دانشجویان با سخنرانی رضا آهنی رئیس مرکز بهداشت سقز در سالن آمفی تئاتر اسماعیل بزدانی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

برگزاری سمینار علمی «پیشگیری از اعتیاد» در سقز برگزار شدبه گزارش خبرنگارگروه استانهای  باشگاه خبر نگاران جوان از  سنندج،رئیس مرکز بهداشت و درمان سقز گفت: اعتیاد یکی از معضلات اساسی جامعه بوده که موجب مشکلات زیادی در ابعاد فردی، اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی، فرهنگی و... شده است.

رضا آهنی گفت: کاهش سن ابتلا، وسعت مواد مخدر، افزایش نسبت ابتلا در بین زنان، کاهش قیمت موادمخدر، افزایش تولید تریاک در اقغانستان، تنوع زیاد موادمخدر سنتی و صنعتی، افزایش ابتلا به اعتیاد در روستاها و اقشاری نظیر جوانان و دانشجویان و... بخشی از چهره و رویکردهای اعتیاد در جامعه است

آهنی به بیان نحوه ورود به مصرف موادمخدر اشاره کرد و گفت: سیگار و در کنار آن مشروبات الکلی، قلیان و حشیش دروازه ورود فرد به اعتیاد و شروع مصرف موادمخدر صنعتی هستند.

وی در ادامه به بیان علل اعتیاد و معرفی انواع مواد پرداخت و گفت: افزایش جرم، طلاق، بیماری های عفونی نظیر ایدز و هپاتیت، بیماری های جسمی، فقر و... از تبعات اعتباد در جامعه است.

آهنی اقدامات فرهنگی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را مهمترین و موثرترین اقدامات برای پیشگیری از اعتیاد نام برد و گفت: آموزش مهارت های زندگی و به خصوص مهارت «نه گفتن» برای کودکان و نوجوانان، اجرای طرح های جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تغییر الگوی مصرف برای معتادان تزریقی، اهتمام جدی برای درمان و ترک اعتیاد افراد مبتلا در جامعه، جلوگیری از تهیه و توزیع موادمخدر و... در این راستا ضروری است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.