تاکنون 197 بیمار مبتلا به ویروس ایدز در استان شناسایی شده اند.

شناسایی 197 بیمار مبتلا به ایدز در استان مرکزیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مسئول بیماری های مرکز بهداشت استان مرکزی در حاشیه جلسه اطلاع رسانی هفته پیشگیری از ایدز با اعلام این خبر گفت : این بیماران از سال 1365 تاکنون دراستان شناسایی شده اند ولی پیش بینی می شود حدود 400 بیمار دیگر در استان مرکزی وجود داشته باشد که شناسایی نشدند .

دکتر منصوری افزود : از 197 بیمار مبتلا به ایدز 50 نفر در سالهای گذشته جان خود را از دست داده اند و 50 درصد بیماران دیگر تحت درمان متسمر قرار دارند .

همه ساله اول دسامبر روز جهانی ایدز نامگذاری شده و در کشور ما هم دهم تا شانزدهم آذرماه هرسال، هفته ی اطلاع رسانی و پیشگیری از بیماری ایدز نامگذاری شده است .

ایمان نویدی کارشناس مرکز بهداشت استان مرکزی هم گفت : افزایش آگاهی های عمومی و معرفی مراکز مشاوره و پیشگیری از ابتلا به ایدز از جمله اهداف برنامه های این هفته است .

در اراک سه مرکز مشاوره و مراقبت های رفتارهای پرخطر واقع در خیابان حافظ ویژه مراجعه ی آقایان و دو مرکز واقع در خیابان ادبجو جنب درمانگاه حسینی و خیابان طالقانی جنب مسجدامام حسین (ع ) به خانم ها خدمات می دهند .


 انتهای پیام/ی

برچسب ها: اراک ، ایدز ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.