مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت:‌ در سال جاری با کاهش 27 درصدی تلفات جاده‌ای تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای استان با 24 نفر کاهش به 116 نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی رحمتی در جلسه بزرگداشت هفته ارتقای ایمنی و یادبود جانباختگان حوادث جاده‌ای در اردبیل اظهار کرد: ما اگر امروز با کاهش تلفات جاده‌ای در استان روبه‌رو هستیم این کاهش با تدابیر مناسب راه و شهرسازی، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر، پزشکی قانونی حمل و نقل و پایانه‌های استان با اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی و ایمن‌سازی مدارس حاشیه شهرها به انجام رسیده است.

وی افزود: ما طرح‌های خوبی را در حوزه ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها و مانور موتور‌سواران با توزیع کلاه ایمنی رایگان اجرایی و عملیاتی کردیم و قصدمان بر این است تا کودکان از همان سنین خردسالی بتوانند با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و عبور و مرور آشنا شوند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل توزیع کیف‌های مجهز به مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی و ارتقای ایمنی را با نصب شب‌رنگ‌ها، توزیع کتب و سی‌دی‌های آموزشی یادآور شد و گفت: همه این برنامه‌ریزی‌ها با هدف کاهش تصادفات جرحی و فوتی اتفاق افتاده است.

رحمتی با بیان اینکه در سال جاری با کاهش 0.27 درصدی تلفات جاده‌ای تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای استان با 24 نفر کاهش به 116 نفر رسیده است، یادآور شد: بعد از خراسان جنوبی، اردبیل که محورهای مواصلاتی آن پرترددتر است جایگاه دومی را در کاهش تصادفات دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل ثبت بیش از 45 میلیون تردد در طول سال را در جاده‌های استان اردبیل یادآور شد و ادامه داد: 12 درصد ترددها با وسیله نقلیه سنگین و مابقی با خودروهای سبک به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.