معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اجرای نمایشگاه‌های کتاب در مدارس استان اردبیل نسبت به سال گذشته 52 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مصطفی کافی در مراسم افتتاح نمایشگاه‌های کتاب مدارس اردبیل که به صورت نمادین در مدرسه شهید سقایی برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب با عنوان 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه همزمان با سراسر کشور در مدارس استان اردبیل نیز برپا شده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای نمایشگاه‌های کتاب در مدارس استان اردبیل که نسبت به سال گذشته 52 درصد افزایش یافته است 160 میلیون تومان اعتبار هزینه شده تا بتوانیم کتب مورد نظر را تهیه و برای استفاده دانش‌آموزان در نمایشگاه‌ها عرضه کنیم.

کافی افزود: همزمان با هفته کتابخوانی امسال نمایشگاه کتاب در 864 مدرسه در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود که در مجموع 45 هزار جلد کتاب در بین این نمایشگاه‌ها برای دانش‌آموزان در سطح مدارس ارائه می‌شود که امیدواریم این امر گامی در راستای توسعه و ارتقای فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوب و قابل قبولی برای افزایش سرانه مطالعه کتاب‌های غیردرسی دانش‌آموزان در مدارس استان اردبیل انجام می‌شود، گفت: در این راستا اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی همچون کتابخانه کلاسی و ایستگاه مطالعه توانسته نقش موثری را ایفا کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه بیان کرد: تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم میزان مطالعه را در بین دانش‌آموزان به ویژه مطالعات غیردرسی را افزایش و ارتقا دهیم چرا که هرگونه اقدامی در این راستا یک سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود که ثمرات و نتایج خوب و مثبتی را برای جامعه به همراه دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.