هشدارهاي پليس راهنمايي و رانندگي مازندران در خصوص رانندگي در هوای بارانی را جدی بگيريم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بارش باران شديد چند روزی است که استان مازندران را همچون استان هاي ديگر کشور فرا گرفته و باعث آبگرفتگي معابر عمومی شده است.

در اين هواي باراني بايد به نکاتی مهم در نحوه رانندگي توجه کنيم و با رعايت حق تقدم و سرعت مطمئنه و رعايت قوانين و مقررات راهنمايی و رانندگي از بروز حوادث ناگوار پيشگيری کنيم.

معمولاً جاده هاي خيس مي تواند،عاملي براي سُر خوردن خودروها باشد و در چنين شرايطي بايد سرعت خودرو را کاهش داده و با اطمينان رانندگي کينيم .

رانندگی در باران به دليل لغزندگي راه، خطرناک است. در چنين مواردي سرعت خود را کاملاً کاهش و با احتياط و ضريب هوشي بسيار بالا رانندگی کنيد.

جاده خيس عاملي مهمدر سر خوردن تاير در سرعت بالاي 50 کيلومتر بر ساعت است و اين امر موجب از کنترل خارج شدن وسيله نقليه مي شود.

احتمال سُر خوردن با افزايش سرعت بيشتر مي شود.از سرعت 90کيلومتر به بالا تايرها ممکن است از سطح جاده کاملاً جدا شوند و در صورت بروز چنين اتفاقي ممکن است، ترمز گرفتن مشکل و گردش کردن غيرممکن شود.

به منظور جلوگيري از سُر خوردن وسيله نقليه، از رانندگي با تايرهايي که سطح آن ها صاف است يا پارگي دارند، اجتناب کنيد. در صورت وجود سطوح پر از آب يا برفاب، از سرعت خود بکاهيد، در بزرگراه هايي که دارای چند باند هستند، از لاين وسط حرکت کنيد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.