رئيس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات مازندران، از شناسايی و دستگيري اعضاي باند کلاهبرداری پيامکی، و کشف بيش از 25 فقره کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ"حسن محمد نژاد"رئيس پليس فتاي استان مازندران افزود : در پي مراجعه فردي به پليس فتاي استان مبني بر اينکه افرادي به بهانه اين که در مسابقه طرح همراه اول مبلغ 15 ميليون ريال برنده شده، مالباخته را به پاي دستگاه خودپرداز کشانده و از وي 150 ميليون ريال کلاهبرداري کردند. موضوع در دستور کار کارشناسان و ماموران پليس فتا قرار گرفت.

وی تصريح کرد:متهمان اينترنتي در اقدامي مشابه اقدام به کلاهبرداري 400ميليون ريالي از يک شهروند کردند.

سرهنگ محمدنژاد خاطر نشان کرد :پس از شناسايي متهم در تهران، ماموران و کارآگاهان پليس فتا با هماهنگي مقام قضايي و در عملياتي هماهنگ پليسي متهم را دستگير کردند.

رئيس پليس فتا مازندران، افزود: متهم در تحقيقات فني و پليسي، به بزه انتسابي با همکاري يکي از همدستانش اعتراف کرد.

سرهنگ محمدنژاد با بيان اينکه در همين ارتباط ماموران با شناسايي برخي متهمان ديگر اين پرونده بيش از 25 فقره کلاهبرداري پيامکي را کشف و ضبط کردند، افزود:متهمان اين پرونده در چندين مرحله عمليات در استان تهران شناسايي و دستگير شدند.

وی اضافه کرد:سرکرده اصلي‌ اين پرونده فردي در تهران بود، که به يکي از روستاها در استان هاي جنوبي کشور متواري شد. با شناسايي مخفيگاه اين فرد با هماهنگي قضايي دستگير شد .

سرهنگ محمدنژاد با هشدار به شهروندان عنوان داشت : ارسال يک پيامک دليل بر برنده شدن شما در طرح نيست و اصرار فرستنده پيامک نشان دهنده کلاهبرداري است.

وی افزود:برای واريز نمودن وجه به حسابتان به هر دليلي نياز به حضور شما در پای دستگاه خود پرداز نيست و توصيه مي شود: نيازي به استفاده زبان لاتين در پاي دستگاه عابر بانک نيست، ارسال يک پيامک دليل بر برنده شدن در طرح هايي نظير طرح هزاران لبخند همراه اول نمي باشد، رمز دوم کارت خصوصي بوده و هيچ مرجعي حتي بانک نياز به رمز دوم کارت شما ندارد، به پيامک ها و تماس هاي مشکوک تلفني پاسخ ندهيد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.