مشهد؛

اعزام 900 نفر برای خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین به عراق

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد از اعزام 900 نفر از شهرداری مشهد به کشور عراق و راه‌اندازی 5 مرکز اسکان و موکب در دو شهر کربلا و نجف همزمان با ایام اربعین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وحید موسویان  در خصوص برنامه‌های ستاد اربعین شهرداری مشهد ، گفت: با توجه به اهمیت این روز بزرگ، ایران اسلامی نیز به عنوان قطب جهان تشیع عاشقانه هر سال به استقبال این روز رفته به گونه‌ای که پارسال بالغ بر یک میلیون و 600 هزار ایرانی در روز اربعین به شهر کربلا و نجف مشرف شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این آمار در اربعین امسال به دو میلیون نفر افزایش یابد.

وی افزود:عمده زائران ایام اربعین زائران پیاده هستند که فاصله 90 کیلیومتری شهر نجف تا کربلا را به صورت پیاده سفر می‌کنند.

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد با اشاره به تشکیل ستاد اربعین با دستور شهردار و شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد :در بخش برنامه‌ریزی‌های خدمات شهری 450 پاکبان شهرداری و اعضای بسیج همکاران شهرداری به عراق اعزام خواهد شد که با توجه به امضای تفاهم خواهرخواندگی با شهر نجف، تمرکز بیشتر حضور این افراد در شهر نجف خواهد بود.

موسویان ادامه داد: همچنین 14 دستگاه کامیون و ادوات مکانیزه برای پشتیبانی به کشور عراق اعزام خواهد شد.

وی افزود: در برنامه‌ریزی دیگر نیز 108 چشمه سرویس بهداشتی برای زائران به کشور عراق اعزام خواهد شد.

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد در خصوص برنامه‌ریزی‌های بخش حمل و نقل نیز گفت:50 دستگاه اتوبوس با 350 راننده به کشور عراق اعزام می‌شوند تا به زائران خدمت‌رسانی کنند.

موسویان ادامه داد:  5 موکب و مرکز اسکان در کشور عراق احداث خواهد شد که این مواکب دارای امکاناتی از قبیل ایستگاه خواب، ایستگاه فرهنگی و ایستگاه صلواتی است.

وی تصریح کرد: یکی از مواکب در مرز شلمچه و در داخل خاک ایران در زمینی به مساحت 2000 مترمربع ایجاد خواهد شد که پیش بینی می‌شود در مدت حضور این موکب 5000 نفر شب اسکان پیدا کنند.

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد ادامه داد: بزرگترین موکب شهرداری مشهد در شهر نجف و در زمینی به مساحت 6000 مترمربع است که در مدت 10 روز اقامت قابلیت اسکان 60 هزار نفر شب را دارد.
وی گفت: مواکب دیگر شهرداری مشهد شامل موکب بین راه نجف و کربلا با ظرفیت 3000 نفر شب خواب، موکب شهر با ظرفیت 20 هزار نفر شب خواب و موکب صحن حرم کاظمین با ظرفیت 30 هزار نفر شب خواب است.

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد در خصوص برنامه های فرهنگی این ستاد نیز گفت: اعزام 4 گروه مستندساز، حمایت از تولید محصولات فرهنگی شامل بروشور دارای نقشه شهر کربلا و عراق، آدرس مواکب و ...، راه‌اندازی ابر وای فای در مواکب برای ارسال محصولات الکترونیکی به زائران، تولید ویژه‌نامه اربعین به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی، حضور مُبلّغ در اتوبوس‌های اعزامی برای ایجاد حلقه‌های معرفت، حمایت از برنامه‌های فرهنگی ستاد مردمی در خاک عراق و همچنین برگزاری باشکوه نماز اول وقت از برنامه‌ریزی‌های حوزه فرهنگی ستاد است.

موسویان یادآور شد: همه هزینه‌های ستاد اربعین شهرداری مشهد از طریق مشارکت‌های مردمی، کارکنان و مدیران شهرداری، از طریق صرفه‌جویی منابع سازمان‌ها و مناطق مشهد و همچنین جابه‌جایی سرفصل‌های منابع داخلی شهرداری تامین شده و هیج هزینه جدیدی به سرانه بودجه شهرداری مشهد اضافه نشده است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: زائران ، اربعین ، عراق ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.