نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان بر تأمین امنیت درمراسم پیاده روی اربعین تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در جلسه ستاد اربعین استان اصفهان، گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های بنده بحث حمل و نقل است، زائرین رفتن را باید به مرور بروند و هنگام بازگشت نیز باید امکانات کامل و کافی فراهم شود تا شاهد مشکلاتی که سال گذشته زائرین با آن روبرو بودند نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه افزود: خوشبختانه نرخ‌های عادلانه‌ای برای حمل و نقل به ویژه برای بازگشت تعیین شده است، نباید هزینه‌های اضافی در ستاد اربعین صورت بگیرد و باید هزینه‌ها مدیریت شود، اجناس و امکاناتی که زائرین توانایی تهیه را دارندباید به خودشان واگذار شود و هزینه‌ها را صرف برنامه‌های مهمتر و مخارج اساسی که برعهده ستاد اربعین است نمود.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اهمیت حفاظت و حراست از تجهیزات و امکاناتی که در مراسم پیاده روی اربعین جهت حمایت و تسهیل مراسم پیاده روی استفاده می‌شود اظهار کرد: مسأله بسیار مهم دیگر امنیت است، در مناطق مرزی و به ویژه به هنگام تجمع مردم در مناطق مرزی تأمین امنیت بسیار مهم و حائض اهمیت است و دستگاه‌های مختلف امنیتی باید با روش‌های مختلف این مسأله را بر عهده بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان به دنبال سوء استفاده و قدرت‌نمایی هستند و هدف آنها تنها قتل و کشتار نیست لذا در تلاش هستند تا به ویژه در کشور عراق و در اوج مراسم پیاده روی و حضور زائرین دست به خرابکاری و ایجاد ناامنی بزنند تا نشان دهند که شیعه امکان تعیین امنیت را ندارد، هدف دشمنان قدرت‌نمایی است و لازم است همه استان‌ها و دستگاه‌ها مباحث امنیتی اربعین را در طول مسیرها برعهده بگیرند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به لزوم تأمین اسباب و لوازم و امکانات کافی در مسیر پیاده روی اربعین برای امداد رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی گفت: حضور پزشک بدون وسایل و امکانات ، دردی دوا نمی کند، یکی دیگر از مهمترین مسائل این است که مناطق مرزی نیازمند تأمین امکانات رفاهی و بهداشتی و فرهنگی است.

آیت الله طباطبایی نژاد ضمن تأکید بر لزوم مدیریت دقیق نقاط مرزی برای تسهیل عبور و مرور و تردد زائرین تصریح کرد: باید مساجد مجهز و کامل و بزرگی در نقاط مرزی ساخته شود و در کنار آن نیز دیگر امکانات و مسائل رفاهی در نظر گرفته شود، ستاد بازسازی عتبات عالیات تنها نباید به فکر ارائه خدمات و امکانات در مناطق زیارتی باشد بلکه باید به مرزها که منحصر به خودمان است و مردم در این مناطق نیازمند بسیاری از امکانات هستند رسیدگی جدی و دقیقی داشته باشد تا زائران دچار مشکل نشود.

وی با بیان این‌که مرز پیشانی یک کشور است و مسافرین به هنگام ورود به مناطق مرزی می‌توانند با دیدن شرایط راجع به آن کشور قضاوت کنند گفت: وقتی کسی وارد مناطق مرزی ما می‌شود احساس می‌کند که به یک کشور فقیر آمده‌ است، جاده‌ها خراب و امکاناتی وجود ندارد، نقاط مرزی باید از نظر فضای سبز، مسجد، درمانگاه و امکاناتی از این دست تجهیز شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ابراز کرد: باید به جای چادرهای موقت پزشکی ساختمان و درمانگاه‌های دائمی در نقاط مرزی کشور ایجاد شود، این کار بسیار مهم است و البته تهیه این امکانات و زیرساخت‌ها وظیفه دولت است، خیرین و ستاد بازسازی عتبات هم باید در راه تهیه این امکانات به صورت جدی اقدام کنند.

استاندار اصفهان نیز در این جلسه از ثبت نود هزار نفری مردم استان برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین خبر داد و افزود : پیش بینی می شود این تعداد به یکصد و بیست هزار نفر افزایش یابد که وظیفه ما تامین وسایل حمل و نقل و اعزام آنها به مرز در زمان مشخص در کمال سلامت و آسایش با برنامه ریزی منظم است .

وی از معین بودن استان اصفهان در این مراسم خبر داد و افزود : طبق برنامه ریزی وزارت کشور ورود زائران اصفهانی از مرز چزابه انجام خواهد شد.

زرگرپور با بیان اینکه کمیته های مختلفی جهت برنامه ریزی و اجرای برنامه تشکیل شده ، از تشکیل جلسات دیگر جهت پیگیری مسائل در روزهای آینده خبر داد و گفت : کمیته های حمل و نقل ، امنیت ، اسکان و پذیرایی ، بهداشت و درمان ، اطلاع رسانی و فرهنگی و چند کمیته دیگر این موضوعات مهم را به صورت جدی پیگیری خواهند کرد.

وی همچنین وظیفه همه کمیته های ستاد اربعین را از قبل از اعزام زائرین تا مرز و بالعکس عنوان کرد .

در ادامه این جلسه مسولان کمیته های مختلف به ارائه گزارش فعالیتهای انجام شده پرداختند .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.