رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برگزاری این مسابقات موجب گسترش فضای روحانی و فرصت بسیار مناسبی برای کشف استعداد های قرآنی در شهرستان ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی، در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی در شهرستان قوچان افزود: هدف اصلی برگزاری مسابقات قرآنی حرکت جامعه به سمت شناخت و عمل به قرآن و بهره مندی از هدایت های این کتاب آسمانی است.


وی با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت مسابقات قرآنی افزود: مسابقات قرآن مقدمه ای است تا زمان بیشتری را صرف شناخت کتاب آسمانی کنیم.


حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی حفظ قرآن را مقدمه انس با این کتاب آسمانی دانست و گفت: اولین قدم برای عمل به قرآن آموختن و تلاوت این کتاب نورانی است تا بتوان دستورات آن را سرلوحه زندگی قرار دهیم .


رئیس مرکز امورقرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه یاد و خاطره مرحوم حاجی حسنی کارگر را گرامیداشت و گفت: این قاری برجسته کشوری که از برگزیدگان سال گذشته مسابقات خراسان رضوی است نه تنها قرآن را تلاوت بلکه این کتاب آسمانی در جانش نقش بسته بود.


وی افزود: تلاش می شود با برگزاری این مسابقات افرادی همچون حاجی حسنی کارگر تربیت و حاملان قرآنی بیشتری در سطح کشور آموزش دهیم


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز هدف از برگزاری مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآن در شهرستان قوچان را گسترش فرهنگ و آموزه های قرآنی دانست و عنوان کرد: در این دوره از مسابقات 425 قاری از منتخبین مرحله شهرستانی به استاتی راه یافتند که از این تعداد 210 شرکت کننده آقا و 215 شرکت کننده خانم هستند.


حجت الاسلام علی ایزدی افزود: شرکت کنندگان در پنج رشته قرائت، حفظ ، ترتیل، اذان و دعاخوانی به مدت سه روز با یکدیگر رقابت خواهند کرد و 24 داور برجسته داوری این مسابقات را برعهده دارند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.