معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریزاز زندگی 500 هزار شهروند تبریز در بافت فرسوده این شهر خبر داد.

محمدرضا عزتی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان گفت:10 درصد از مساحت شهرتبریز یعنی 2 هزار و 522 هکتار بافت فرسوده است و500 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.


وی افزود: شهرداری تبریز پیشنهاد الحاق500هکتار دیگر از مساحت شهر به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیشنهاد کرده کهدر شرایط بافت فرسوده هستند و شهر تبریز پس از تهران، بیشترین بافت فرسوده شهری را در بین شهرهای ایران دارد.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز گفت: به علت شرایط خاص بافتهای فرسوده و نفوذ ناپذیری درصورت بروز سوانح و بلایای طبیعی، امدادگران توانایی ارائه خدمات به مردم آسیب دیده را نخواهند داشت و کوچک‌ترین حادثه‌ای می‌تواند تلفات جانی بسیار بالایی را به دنبال داشته باشد.


عزتی افزود: برای نوسازی بخشی از بافت فرسوده شهر تبریز دو سال قبل تفاهم‌نامه‌ 5 ساله بین استانداری آذربایجان‌شرقی، اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری تبریز امضا شده که با نوسازی ۵ هزار ساختمان ۴۰۰ هکتار از بافت فرسوده مناطق ۴ و ۱۰ تبریز را تحت پوشش قرارخواهد داد.


عزتی با اشاره مشوقهای نوسازی شورای اسلامی شهر تبریز از قبیل تخفیف ۱۰۰ درصدی پروانه ساختمانی پروژه‌های تجمیعی، اختصاص یک پارکینگ برای دو واحد ساختمانی و کاهش فضای باز از ۱۵ مترمربع به ۱۰ مترمربع از روند کند روند نوسازی ابراز تاسف کرد .


معاون شهردار تبریز با اشاره به اختصاص وام بانکی 300 میلیون ریالی از سوی دولت به متقاضیان نوسازی مسکن، علت بی رغبتی مردم به امر نوسازی در بافته ای فرسوده را تاخی در پرداخت تسهیلات بانکی و ضعف اطلاع رسانی دانست.


وی با اشاره موفقیت پروژه نوسازی بافت‌های فرسوده در سایر کشورها افزود: رسانه‌های جمعی می‌توانند نقش مهم و تأثیرگذاری در زمینه فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به امر نوسازی ایفا کنند.


به عقیده وی نوسازی و ساماندهی بافت‌های فرسوده عزم ملی دولت و مردم را می‌طلبد و برنامه‌ریزی برای آن باید در سطح کلان صورت گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.