سمنان؛

حضور یک میلیون نفر همکار شاغل و 760 هزار نفر بازنشسته در آموزش و پرورش کشور

فانی گفت: آموزش و پرورش با غریب به یک میلیون همکار شاغل و 760 هزار بازنشسته با هیچ دستگاه اجرایی در کشور قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،علی اصغر فانی با حضور در شهرستان شاهرود در دیدار با معلمان و کارمندان آموزش و پرورش این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته بسیج و کتاب و کتابخوانی، معلمان را کلیدی ترین رکن تعلیم و تربیت خواند و افزود: باید از معلمان و همکاران سطح کشور به دلیل همدلی، همزبانی، همکاری و صمیمیتی که در راه شکوفایی آموزش و پرورش به کار برده اند قدردانی کنم.

وی فضای عقلانیت و خرد ورزی حاکم بر دولت تدبیر و امید را عاملی برای رفع معضلات موجود دانست و ابراز امیدواری کرد: با وجود مشکلات و موانع اقتصادی شرایط حاکم بر دولت می تواند با شناخت دقیق از شرایط و مسائل و اولویت ها راهکارهای عملی و مناسبی را ارائه کند.

عضو کابینه دولت ادامه توفیقات دولت در عرصه های مختلف به ویژه عرصه بین الملل و ثبات داخلی را عامل کنترل تورم و توفیقات بیشتر دولت خواند و تصریح کرد: در سند تحول نظام آموزش و پرورش شش رکن برای تعلیم و تربیت موفق پیش بینی شده است.

فانی رکن اول را مدیریت نظام تعلیم و تربیت معرفی و خاطر نشان کرد: رکن دوم و مهمترین رکن منابع انسانی است که معلمان بخش عمده آن را تشکیل می دهند و آموزش و پرورش با غریب به یک میلیون همکار شاغل و 760 هزار بازنشسته با هیچ دستگاه اجرایی در کشور قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه رکن سوم در نظام تعلیم و تربیت کشور برنامه درسی است که به عنوان راهنمای عمل و نقشه راه باید در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار بگیرد ابراز داشت: این راهنما و نقشه عملی منبعث از اهداف تعلیم و تربیت و هدایتگر این نظام خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین ارکان بعدی را منابع مالی، تجهیزات از جمله مدارس، کانون ها، اردوگاه ها و ... دانست و عنوان کرد: رکن ششم در نظام تربیتی کشور پژوهش و ارزشیابی است که اگر به صورت مرتب و مدون انجام شود ضعف ها و نقایص مشخص و قابل رفع می شود.

فانی ضمن تاکید بر این که تحول در نظام آموزش و پرورش باید در این شش رکن با انضباط اساسی و اصولی شکل بگیرد اظهار داشت: با شعار تحول نظام تعلیم و تربیت کار عملی صورت نمی گردباید به تحول تک تک این ارکان پرداخت تا بتوانیم ادعا کنیم تحول در حال شکل گیری است.

وی به روند 10 ساله طراحی و تصویب سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و افزود: این سند مورد تاکید رهبری و رئیس جمهور است و برنامه و سند راهبردی و نقشه راه وزارت آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه است.

عضو کابینه دولت آموزش و پرورش استان سمنان را یکی از بخش های موفق کشور معرفی و خاطر نشان کرد: در ارزیابی های انجام شده این واحد توانسته در قبولی دانشگاه ها امسال بعد از یزد رتبه دوم کشور را به خود اختصاص دهد که حاصل سخت کوشی معلمان این استان وشهرستان است.

فانی با بیان این که یکی از سیاست های آموزش و پرورش در دولت یازدهم توسعه مشارکت است تاکید کرد: این اتفاق به تنهایی و فقط توسط این وزراتخانه قابل تحقق نیست بلکه همه باید کمک کنند.

وی به حضور فرمانداران و بخشداران در قالب شورای آموزش و پرورش به عنوان کمک حال این نهاد نیز اشاره و تصریح کرد: برای مطالبات مطرح شده فرهنگیان از جمله مابه التفاوت حقوق بازنشستگان قبل و بعد از سال 86، تعویق پرداخت 80 درصد پاداش فرهنگیانی که نیمه دوم سال 93 بازنشست شده اند و رتبه بندی بازنشستگان پیگیری های لازم در حال انجام است و امیدواریم به زودی پیگیری ها نتیجه دهد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به اعتراض مدیران و معاونین برای تدریس شش ساعت در هفته یادآور شد: این امر به دلیل جبران کمبود نیروی انسانی و فاصله نگرفتن این عزیزان از تدریس است و خود من هم با وجود تصدی پست وزارت دو ساعت در هفته تدریس دارم.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.