معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاونی اولین نقش تعاونی ها را جمع آوری سرمایه های خرد ذکر کرد و گفت: تشکیل تعاونی ها بهره وری توسعه جامعه را بالا می برد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج ، سید حمید کلانتری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه افزود: ارائه تسهیلات به تعاونی ها و حمایت از آنها از سوی مسئولان نقش مهمی در اشتغالزایی و بهره وری مناسب تعاونی ها دارد.


وی اظهارکرد: راه اندازی تعاونی ها علاوه بر حمایت از تولید داخلی به افزایش صادرات و ارزآوری نیز کمک می کند.

کلانتری با اشاره به پرداخت تسهیلات کم بهره صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: مسوولان باید از این ظرفیت برای حمایت از تعاونی ها در راستای اشتغالزایی به نحو احسن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد تسهیلات بانک توسعه به تعاونی ها پرداخت می شود ابراز داشت: باید از تسهیلات لازم برای فعالیت تعاونی های غیرفعال در این شهرستان استفاده کرد.

کلانتری با تاکید بر تشکیل کمیته فعال در راستای حمایت از تعاونی و شناسایی ظرفیت آنها در این شهرستان عنوان کرد: مسوولان باید با الگوپذیری و کسب تجربه از ظرفیت تعاونی های فعال در دیگر استان ها برای بهره وری تعاونی ها رایزنی لازم را انجام دهند.

وی افزود: تشکیل نهضت ایجاد شغل، نهضت ایجاد خروج از رکود و نهضت توسعه باید با تشکیل کمیته ها از سوی مسوولان در اولویت قرار گیرد.

کلانتری عنوان کرد: بیش از یکصد هزار تعاونی فعال با 11 میلیون نفر عضو در زمینه های مختلف در کشور فعالیت می کنند.

فرماندار کهگیلویه نیز در نشست با اشاره به نرخ 16 درصدی بیکاری در این شهرستان گفت: راه اندازی تعاونی ها به ایجاد اشتغال کمک خواهد کرد.
علی پوزش با اشاره به اینکه تعاونی ها نقش مهمی در اقتصاد دارند افزود: شهرستان کهگیلویه دارای پتانسیل های زیادی در زمینه های مختلف است که تاکنون از این ظرفیت ها استفاده نشده است.

وی تعداد تعاونی های شهرستان را 366 تعاونی ذکر کرد و گفت: از این تعداد قریب به 60 درصد فعال هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام /ب
برچسب ها: تعاونی ، بهره وری ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.