دبیر علمی کنفرانس مزبور گفت: کنفرانس علمی «تاثیر کانسر‌ها وآنتی‌کانسرتراپی بر قلب» در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی؛ دکتر افسون فضلی‌نژاد با بیان اینکه با برگزاری  این کنفرانس دیدگاه نوینی از تاثیر کانسر‌ها بر عضوحیاتی قلب در کشور مطرح شده است گفت: 50 درصد از داروهایی که در این سمینار مطرح شدند، در ایران موجود هستند ولی همین تعداد دارو نیز در شیمی‌درمانی ممکن است عوارض فراوان و شایان توجهی برای قلب داشته باشند.

وی افزود: هدف از برگزاری این سمینار، شناخت عوارض داروهای شیمی‌درمانی بر روی قلب پیش از بروز علائم بالینی و به حداقل رساندن این عوارض است.

هم‌چنین ارائه‌ راهکارهای درمانی مناسب و نیز عوارض ناشی از رادیوتراپی و پیشگیری از آن‌ها هدف دیگر این هم‌اندیشی‌هاست.

فضلی‌نژاد گفت: با توجه به شیوع فزاینده‌ سرطان‌ها به‌ویژه سرطان پستان و عوارض متعدد سرطان بر روی قلب و به ‌منظور ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و شیوه‌ برخورد مناسب با این بیماری برگزاری این کنفرانس را در دستور کار قرار دادیم.

وی اظهار داشت: بار هزینه‌ای و اقتصادی انواع سرطان برای افراد مبتلا بسیار زیاد است و این امر در حالی است که اگر عوارض داروها بر روی قلب افراد نیز تأثیر گذاشته و منجر به مشکلاتی در ناحیه‌ی قلب وی شوند، در روند درمان وی تأثیر کاهشی به‌سزایی دارد.

وی گفت: در این کنفرانس، حدود 20 سخنرانی با حضور 11 استاد برجسته‌ قلب وعروق ورادیوتراپی انکولوژی در خصوص موضوعاتی چون درگیری قلبی ناشی از کانسرها، ایجاد یک مرکز انکوکاردیولوژی و... انجام شد و طی آن، 35 نفر از متخصصان و دانشجویان مقاطع مختلف در این حوزه موفق به کسب امتیاز بازآموزی شدند.

فضلی‌نژاد ادامه داد: سه نشست تخصصی با عناوین «تداخلات دارویی و عوارض داروهای شیمی‌درمانی»، «پروتکل‌های شیمی‌درمانی برای بیماران قلبی و معرفی بیمار» و «انکوهماتولوژی و معرفی بیمار» در این کنفرانس برگزار شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.