مشهد؛

ضرورت توجه به صبغه فرهنگی و دینی برنامه های مشهد 2017

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به صبغه فرهنگی و دینی برنامه های مشهد 2017 خواستار معرفی ایران از طریق این برنامه ها به جهان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در نشست شورای عالی سیاستگذاری پایتخت فرهنگ اسلامی بر ضرورت توجه به صبغه فرهنگی و دینی فعالیت های رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام تاکید کرد و گفت: تلاش هاي انجام شده در حوزه معرفي مشهد به عنوان پايتخت فرهنگ اسلامي در سال  2017 نشانگر توجه وي‍ژه مسئولين استان است .

علی جنتی بر لزوم بسیج تمامی وزارتخانه ها و سازمان های فعال در حوزه فرهنگی و هنری در جهت با شکوه برگزار کردن برنامه ها تاکید کرد و گفت: رویداد مشهد 2017 فرصت خوبی است تا ایران را به جهان معرفی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تولید و اجرای برنامه های موسیقی سنتی، محلی و مقامی کشورمان و معرفی آن، تولید و اجرای نمایشنامه های فاخر کشورمان در مشهد، اکران فیلم های فاخر و برگزاری نمایشگاهی از آثار نگارگری، افزود: هويت بصري شهر از جمله زیبا سازی و پاک سازی شهری در اجرای رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ نیز اهمیت دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر ضرورت ارائه تسهیلات اعتباری مورد نیاز این رویداد در بودجه سال 95 و 96  تاکید کرد. 

در ادمه اين جلسه استاندار خراسان رضوي با بیان اینکه این رویداد فرصتي براي جمهوري اسلامي ايران در احياء و تعاملات با كشور هاي اسلامي و معرفي چهره اسلامي اين كشور به جهانيان است، گفت: ضروري است تمامي وزارت خانه ها  نسبت به اين رويداد مهم ،نگاه وي‍‍ژه اي داشته باشند و در اين راستا پرو‍‍ژه ها و برنامه هاي خود را جهت دهی کنند.

 علیرضا رشیدیان با تاكيد بر ضرورت مشارکت استانها در اين رويداد، افزود: اگر قرار باشد ما نسبت به آماده سازي مراكز فرهنگي و تاريخي گام برداريم لازم است ظرفيت ديگر استان ها راشناسايي و با محوريت سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري كشور گام برداريم .

 مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي نیز ضمن ارائه گزارشي از اقدامات دبيرخانه این رویداد فرهنگی به تشکیل ستاد اجرایی رویداد در يكصدمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي اشاره کرد و گفت: همايش فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال در افق 2017 با حضور فعالان عرصه ديجيتال برگزار شده است.

سید سعید سرابی تشكيل كارگروه ويژه علمي ومشورتي با حضور نخبگان و كارشناسان براي ايده پردازي و تصميم سازي در خصوص پايتخت فرهنگ اسلام مشهد 2017را ازديگر اقدامات دبيرخانه خواند و افزود: طراحي پرسشنامه پايتخت فرهنگي جهان اسلام مشهد 2017براي دريافت نقطه نظرات وايده هاي نخبگان و كارشناسان و سابقه پژوهي شهرهاي پايتخت فرهنگي اسلامي از ديگر اقدامات بوده است .

وي با اشاره به تدوين طرح هويت بصري در مديريت بصري شهري با موضوع پايتخت فرهنگ اسلامي گفت : توسط اساتيد و كارشناسان تبليغات و گرافيك طرح هويت بصري جهت ارائه به شوراي استاني و ملي براي تصويب آماده شده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین از تهیه روز شمار و مكان نماي پايتخت فرهنگ اسلامي مشهد 2017 براساس اطلاعات روزهاي ملي ايران و كشورهاي عضو آيسسكو و همچنين اتفاقات و برنامه هاي شاخص فرهنگي و هنري و ورزشي كشورهاي عضو آيسسكو به ويژه ايران اسلامي خبر داد.

 شهردار مشهد نیز با تاكيد برآنكه رويداد مشهد 2017 يك حركت بين المللي است، گفت: معرفي رويداد مشهد پايتخت فرهنگ اسلامي به عنوان به موضوع بين المللي مطرح شده اما متاسفانه تاكنون اين اتقاق در كشور به صورت گفتمان ملي مطرح نشده است لذا ضروري است در اين راستا بيشتر تلاش شود .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید. 

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.