مشهد؛

نگاه مینیاتوری به دانشگاه آزاد آن را از تکامل بازمی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نگاه به دانشگاه آزاد نباید نگاه مینیاتوری باشد که اگر این باشد از روند تکاملی باز می مانیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد،حمید میرزاده در مشهد افزود: نام دانشگاه آزاد اسلامی باید با مسما و در چارچوب اساسنامه دانشگاه سیاستهای بالادستی نظام، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، اسناد علم و فناوری کشور، سند اسلامی شدن دانشگاهها و سند چشم انداز 20 ساله باشد.

وی گفت: اگر جایی بحث هست باید با شفقت و مهربانی تذکر داده شود و اگر بخواهیم با غلظت برخورد کنیم کار پیش نمی رود.

میرزاده افزود: هم اکنون 50 کانون قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول کار علمی بر روی قرآن هستند.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد دانشمندان و چهره های ماندگار ایران را ترویج و از آنها الگوسازی و طرحهای ماندگار اجرا می کند. وی گفت: ظرف 30 سال این دانشگاه 110 مسجد ساخته و در دو سال اخیر این تعداد به 67 مسجد رسیده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: همچنین نزدیک به 70 یادمان شهدا در دانشگاه آزاد ساخته شده لذا سیاستهای فرهنگی دانشگاه همین امور است و اگر استادی در واحدی خودسرانه کاری بکند سیاست دانشگاه آزاد اسلامی نیست

وی ادامه داد: در زمینه فعالیتهای دانشجویی سیاست ما حمایت از همه تشکلهای دانشجویی است به شرطی که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را رعایت کنند زیرا هیچ تشکل دانشجویی حق ندارد در دانشگاه آزاد اسلامی فراقانونی عمل کند.

میرزاده گفت: موتور محرکه دانشگاه آزاد اسلامی استادان، دانشجویان و صاحبان اصلی آن هم خود دانشجویان هستند.

وی افزود: چون این دانشگاه از پول مردم تشکیل شده بنابر این مدیون دانشجویان هستیم و از هر گروهی که باشند دوستشان داریم چه بسیج دانشجویی، چه دانشجویان اصولگرا و چه اصلاح طلبان و چه دانشجویان اعتدالگرا منتهی در بعضی خانواده ها به بچه هایی که زیاد دعوا می کنند و نق می زنند بیشتر هم توجه می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در ادامه این نشست با اشاره به نامه حمایت 240 نماینده مجلس شورای اسلامی از دانشگاه آزاد گفت: در این نامه به ویژه از توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد حمایت شده است.

دکتر عباس شیخ الاسلامی افزود: پارسال دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تنها 10 رشته دکترا و در کل واحدهای دانشگاه آزاد خراسان رضوی 13 رشته دکترا وجود داشت.

وی ادامه داد: واقعا حق دانشگاه آزاد مشهد با 550 عضو هیات علمی و این همه آزمایشگاه این تعداد رشته دکترا نبود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: هم اکنون هرم دانشگاه آزاد به سمت گسترش تحصیلات تکمیلی می رود.

وی افزود: در دانشگاه آزاد مشهد هم اینک 50 رشته دکترا و در کل واحدهای این دانشگاه در خراسان رضوی 70 رشته دکترا وجود دارد و 313 رشته هم در مقطع کارشناسی ارشد تصویب شده است.

شیخ الاسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بیشترین تعداد تشکلهای دانشجویی را در کشور دارد که در کنار هم در حال شکل دادن پارلمان دانشجویی هستند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.