رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در هفت ماهه امسال دویست و 50 میلیون دلار صادرات از طریق مرزهای استان انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های  باشگاه خبر نگاران جوان از  سنندج،محمد دره وزمی در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با اعلام این مطلب افزود: از این میزان صادرات 16 صدم درصد مربوط به مرز سیرانبند، 6 درصد گمرک سنندج، 4.5 درصد بانه و 89 درصد مربوط به گمرک باشماق مریوان است.
 دره وزمی ،با بیان اینکه در این هفت ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان صادرات از نظر وزنی 32 درصد کاهش و از نظر ریالی 2 درصد افزایش داشته است، افزود: گمرک باشماق از بین 114 گمرک فعال صادراتی کشور رتبه 16 را به خود اختصاص داده است.
 
دره وزمی میزان واردات در استان در هفت ماه سال جاری 30.3 میلیون دلار دانست.
 
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به افزایش 44 درصدی میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: کل ترانزیت استان در این مدت 2 میلیارد و 149 میلیون دلار بوده است.
 
دره وزمی با بیان اینکه میزان ترانزیت انجام شده در استان در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشته است، افزود: امیدواریم بتوانیم گام های خوبی را در راستای افزایش میزان صادرات با برنامه ریزی دقیق در جهت بهره برداری از مزیت مرزی بودن استان برداریم.

انتهای پیام/س
 


برچسب ها: صادرات ، مرز ، واردات ، کاهش ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.