مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌‌های کردستان گفت: آمار 10 میلیونی مسافرانی که در سال 87 از ناوگان حمل و نقل زمینی در استان استفاده می‌کردند به 4میلیون 500 هزار نفر کاهش یافته است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  خواجه‌ای با بیان اینکه در حال حاضر 20 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در سطح کشور وجود دارد اظهار کرد: این تعداد اتوبوس ظرفیت خدمات‌رسانی به 675 هزار نفر مسافر را دارند.

وی گفت: تعداد مسافرین در حال حاضر کاهش چشم‌گیری داشته است و صاحبان اتوبوس‌ها بیش از هر نفعی زیان می‌دهند.

به گفته وی 3 هزار و 500 دستگاه اتوبوس از مجموع 20 هزار و 500 دستگاه اتوبوس موجود در کشور سن یک تا 5 سال دارند که سهم استان کردستان از این آمار 230 دستگاه است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌‌های کردستان خاطرنشان کرد: آمار 10 میلیونی مسافرانی که در سال 87 از ناوگان حمل و نقل زمینی در استان استفاده می‌کردند به 4میلیون 500 هزار نفر کاهش یافته است.

خواجه‌ای خاطرنشان کرد: بیشترین آمار سهم استان در این زمینه مربوط به بعد از رسمی شدن مرز باشماق بوده است و شرکتی که در حال حاضر از آن حمایت می‌شود تنها شرکت در کردستان است که به صورت بین‌المللی فعالیت می‌کند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌‌های کردستان با بیان اینکه جلوگیری از تردد کل اتوبوس‌ها با این توجهی که برخی از آنها اقدام به قاچاق کالا می‌کنند منطقی نیست، گفت: این کار پیامدهایی بعدی را به دنبال دارد که امیدواریم تمهیدات لازم در این راستا صورت بگیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ب

برچسب ها: کاهش ، مسافر ، اتوبوس ، مرز ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.