داروهاي قاچاق بدون نظارت وزارت بهداشت وارد كشور می شود و اطمينانی از صحت ماده يا مواد موثره دارویی ذكر شده بر روی جلد آنها وجود ندارد، همانند داروهای غيرمجاز با آنها برخورد می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ دکتر فرخ رامش با اعلام اینکه مصرف داروهای غیرمجاز و قاچاق باعث ایجاد مسمویت دارویی می شود، گفت: اگرچه عبارت داروي غيرمجاز با داروي قاچاق، لزوما به يك معنا نیست، اما از آنجاكه داروهاي قاچاق بدون نظارت وزارت بهداشت وارد كشور مي شود و اطميناني از صحت ماده يا مواد موثره دارویي ذكر شده بر روي جلد آنها وجود ندارد، همانند داروهاي غيرمجاز با آنها برخورد مي شود.

وی با بیان اینکه داروها و فرآورده هاي دارویي غيرمجاز مي تواند به صورت قاچاق وارد شود، افزود: این داروها می تواند به صورت زيرزميني در داخل توليد شود و به عنوان داروی گياهي و یا با عناويني همچون كاهنده يا افزاينده وزن، كمك به ترك اعتياد، رفع مشكلات جنسي و غیره عرضه شود.

رامش در ادامه هشدار داد: این داروها به دليل وجود تركيبات ناسالم و آسيب رسان، قابليت مصرف ندارند و راهكار پيش گيري از وقوع چنين آسيب هایي، خريد دارو و فرآورده هاي دارویي اعم از گياهي و غير گياهي تنها از داروخانه با تجويز پزشك و مشاوره داروساز مجاز است، چرا كه وزارت بهداشت تنها جايگاه عرضه قانوني داروها را داروخانه ها مي داند و بصورت مستمر بر اعمال داروخانه ها برای حصول اطمينان از سلامت داروهاي عرضه شده نظارت می کند.

این دکتر داروساز در پایان اظهار کرد: عدم خريد دارو و فرآورده هاي دارویي و مكمل هاي غذايي كه از شبكه هاي ماهواره اي يا فضاهاي مجازي در اينترنت تبليغ مي شود و يا در هر مكاني غير از داروخانه، بهترین راهكار پيشگيري از آسيب ناشي از آنها است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.
انتهای پیام/ی

برچسب ها: خوزستان ، دارو ، مسمویت ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.