مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس از اجرای بیش از نیمی از تعهدات کشت پاییزه در استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد دهقان گفت: امسال بیش از 180 هزار هکتار از اراضی استان فارس به کشت گندم آبی اختصاص یافته است که تا پایان فصل کاشت این سطح به 275 هزار هکتار خواهد رسید و کشت گندم دیم نیز 70 هزار هکتار است که تا پایان فصل کاشت به 135 هزار هکتار خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تولید محصولات روغنی و جلوگیری از واردات بی رویه روغن به کشور، استان فارس شرایط ویژه ای را برای کشت این محصول استراتژیک در نظر گرفته است که با توجه به اهمیت این محصول، ارقام هیبرید فرانسوی کلزا تهیه شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

این مسئول ادمه داد: کلزا سازگاری زیادی برای کشت در اقلیم های مختلف استان را دارا است و پتانسيل توليد آن بالا بوده و  به جهت تعیین نرخ خرید تضمینی این محصول به میزان 25 هزار و 300 ریال جهت سال زراعی پیش رو، درآمد اقتصادي خوبي را برای بهره برداران در پی خواهد داشت. 

وی گفت:  امسال تاکنون بیش از 2 هزار و 500 هکتار کلزا در استان فارس کشت شده است که با نزول رحمت الهی و استقبال کشاورزان در مناطق گرمسیری استان پیش بینی می شود تا پایان فصل کاشت بیش از 5 هزار هکتار کلزا در استان فارس کشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد: بر اساس سیاست های الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی، این استان متعهد به کشت 400 هکتار کشت پاییزه چغندر قند در مناطق میان بند و گرمسیری است که تا کنون 360 هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت این محصول قرار گرفته است و پیش بینی می شود تا پایان فصل کاشت 400 هکتار چغندر قند پاییزه در استان فارس کشت شود.

دهقان یادآور شد: تا کنون بیش از 30 هزار هکتار جو آبی کشت شده و تا پایان فصل کاشت به 75 هزار هکتار خواهد رسید و همچنین جو دیم کشت شده نیز 40 هزار هکتار است که پیش بینی می شود تا پایان فصل کاشت این سطح به 80 هزار هکتار افزایش یابد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: کشت ، پاییزه ، استان ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.