رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از اجرای طرح پهنه بندی و امید در زمینهای کشاورزی استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛قاسمی گفت: بر اساس این طرح، محدوده جغرافیایی فعالیت هر کار‌شناس کشاورزی در حوزه مراکز جهاد کشاورزی بر اساس شاخص‌هایی نظیر سطح زیر کشت آبی؛ سطح زیر کشت دیم؛ مساحت گلخانه‌ها؛ تعداد واحدهای دامی؛ تعداد واحدهای پرورش طیور؛ تعداد واحد تولید آبزیان؛ نوع اقلیم منطقه، حدود عرف مرز روستا‌ها، مرزهای طبیعی و پراکنش جغرافیایی، مرزهای مصنوعی (مثل جاده و کانال آب)، مسائل اجتماعی همچون کشاورزان روستایی، عشایر، مهاجر، تنوع محصولات تولیدی؛ فاصله و وضعیت راه‌های ارتباطی و... تعیین و این محدوده تحت عنوان پارسل خوانده خواهد شود. 

 وی افزود: در جهت اجرای این طرح تاکنون بیش از ۶۱۵ پارسل در نقاط مختلف استان فارس انجام شده است که هر یک از کارشناسانی که این پهنه‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند به عنوان مسئول پارسل قلمداد شده و نقش نظارت عملیاتی بر کلیه عملیات اجرایی و ترویجی را در محدوده تحت پوشش خود بر عهده خواهند گرفت. 

قاسمی یاد آور شد: طرح امید در ۴۳۲ سایت شامل ۱۷۳ سایت در زمینه محصولات باغی، ۲۵۹ سایت در زمینه محصولات زراعی و با تنوع ۵۲ نوع محصول مختلف در استان فارس اجرا شده است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: هدف از اجرای طرح امید در این ۴۳۲ سایت، ترویج یافته‌های علمی و تحقیقاتی و ایجاد مزارع و باغات الگویی در مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان‌های فارس بوده است. 

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید محصولات کشاورزی با انتقال یافته‌های تحقیقاتی محقق می‌شود، یاد آوری کرد: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی استان فارس، این اقدام مهم‌ترین نیاز در راستای تامین امنیت غذایی و افزایش تولید محصولات است. 

انتهای پیام/ف
برچسب ها: طرح ، پهنه بندی ، امید ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.