یک مرکز مطالعاتی غربی، اروپا و آمریکا را «معتادان حمایت و تامین هزینه گروه های افراطی» نامید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سایت گلوبال ریسرچ با انتشار مقاله ای با عنوان «معتادان ترور و حملات پاریس؛ داعش و اعتیاد غرب به تامین بودجه گروه های افراطی» به قلم استیون مک میلان نویسنده و تحلیلگر مستقل جغرافیای سیاسی آورده است: درست مانند یک فرد معتاد به هروئین، کشورهای غربی به نوعی از اعتیاد مخرب وابسته شده و به نظر می رسد تمایلی به دست برداشتن ازاین اعتیاد ندارند.

تامین بودجه سازمان های تروریستی افراط گرا همواره یکی از روش های معمول بسیاری از اعضای برجسته ناتو به شمار آمده و در کنار آمریکا، کشورهای انگلستان و فرانسه در این زمینه نقش قابل توجهی ایفا کرده اند. در این راستا از مجاهدین افغان گرفته تا داعش و سایر گروه های افراطی طی چند دهه گذشته همواره از سوی غرب به عنوان ابزار ژئوپلیتیکی مورد استفاده قرار گرفته اند.

صحنه غم انگیز کشته شدن بیش از 120 نفر و زخمی شدن صدها نفر در فرانسه بسیاری از مردم در اروپا را شوکه کرده است . داعش مسئولیت حملات تروریستی که به تازه گی در مناطق دیگر جهان رخ داده از جمله آنچه در لبنان رخ داد و در آن حداقل 44 نفر به طرز وحشیانه ای کشته شدند را برعهده گرفته است.

مجله دابق متعلق به گروه تروریستی داعش اخیرا عکسی از بخش های یک بمب دست ساز منتشر کرده و مدعی شده که از این بمب در حمله تروریستی بی رحمانه به هواپیمای مسافربری روسیه در شبه جزیره سینا که به مرگ بیش از 220 نفر انجامید استفاده شده است. غرب همدست حملات پاریس است.

با وجود فضاحت تمام و لفاظی های رئیس جمهور فرانسه و رهبران غربی، نکته بسیار مهمی که باید بر آن تاکید شود این است که دولت های غربی در حملات پاریس و هر گونه حمله تروریستی که در آینده رخ خواهد داد ، همدست تروریست ها هستند.

اگر این فرضیه را کنار بگذاریم که در جریان حملات پاریس این خود سازمانهای اطلاعاتی فرانسه بودند که به سادگی اجازه وقوع این اتفاق را دادند، آنچه را نمی توان در صحت آن شک کرد این است که سیاست خارجی غرب به طور مستقیم به رشد تروریسم در سطح جهان منجر شده و مشخص ترین آن ظهور داعش و جبهه النصره بوده است.

این گروه ها از منابع و دسترسی جهانی لازم برای انجام هیچ عملیاتی در غرب برخوردار نیستند مگر اینکه از سوی ناتو و در نوعی تبانی با همپیماننان منطقه ای آنها مسلح شده، آموزش ببینند و موضع آنها در قبال دولت سوریه تقویت شود. برای کسانی که پی گیر جنگ نیابتی در سوریه و سیاست های شرورانه و موذیانه غرب در این زمینه هستند حملات پاریس جای تعجب ندارد. در اینجا تنها به برخی از شواهدی که نشان می دهد کشورهای غربی یا طرفداران ترور از افراط گرایان برای سرنگونی دولت سوریه حمایت کرده اند اشاره می کنیم.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار