موضع مرکل در قبال بحران مهاجرت، در حال آسیب زدن به وجهه و موقعیت او است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت شبکه خبری سی ان بی سی، نحوه مدیریت بحران مهاجرت، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، را در روزهای اخیر و به خصوص پس از حوادث پاریس در معرض انتقادهای شدیدی قرار داده است.

«مارک چندلر،» مدیر بخش استراتژی بازارها در مؤسسه «براون برادرز هریمن،» پس از حملات پاریس در این خصوص گفت: چقدر سریع همه‌ چیز وارونه شد. مرکل که زمانی ملکه اروپا بود، هم‌اکنون مطمئن نیست تا پایان دوره‌اش در مقام خود باقی بماند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد محبوبیت مرکل از 67 درصد در تابستان امسال به 49 درصد در ماه نوامبر (30 روز منتهی به 9 آذر) کاهش یافته است. کارشناسان معتقدند هیچ زمانی احتمال کناره‌گیری او از قدرت یا اجبارش به این کار، تا این اندازه بالا نبوده است.

«تینا فوردهام،» تحلیل‌گر ارشد سیاست جهانی «سیتی گروپ،» در این باره گفت: مشخص نیست در نبود مرکل، آلمان بتواند همچنان نقش هدایتگر خود را در اتحادیه اروپا حفظ کند. 

دو مسئله عمده در هفته‌های آتی، قدرت مدیریت و تصمیم‌گیری صدر اعظم آلمان را به چالش خواهد کشید. نخستین مسئله، یافتن راه‌حلی مؤثر برای بحران مهاجرت و تلفیق پناهجویان در شرایط کنونی است و دیگری، مذاکرات سوریه و حل بحران این کشور با مشارکت روسیه و ترکیه خواهد بود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار