در پی حملات تروریستی پاریس، اوضاع مرزهای اروپا برای پذیرش پناهجویان بدتر از گذشته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: انتشار خبری که نشان می‌داد یکی از مهاجمان حملات تروریستی پاریس ماه گذشته در قالب یک پناهجو و با گذرنامه سوری وارد اتحادیه اروپا شده است، اوضاع را برای هزاران پناهجوی دیگر بدتر از قبل کرد. پناهجویانی که از ترس داعش و یا جنگ‌های داخلی راه اروپا را در پیش می‌گرفتند، به خودی خود در ورود به اتحادیه اروپا با مصائب و مشکلات فراوانی مواجه بودند چه برسد به آنکه حالا حمله تروریستی در پاریس بوقوع پیوسته است و یکی از عاملان آن دارای گذرنامه سوری بود.

مقامات اروپایی در حال بررسی قوانین جدیدی برای محدود کردن هرچه بیشتر پناهجویان برای ورود به اتحادیه هستند. زمانیکه اروپا در حال بررسی طرح توزیع پناهجویان به طور مساوی میان کشورهای اتحادیه بود، عده‌ای نسبت به ورود آسان تروریست‌ها به اروپا در چهره یک پناهجو هشدار می‌دادند. به نظر می‌رسد پیش بینی و هشدار این افراد درست از آب درآمده است و باید در طرح توزیع عادلانه پناهجویان در سراسر اروپا تجدیدنظر جدی شود. 

"مارک پیرینی،" سفیر سابق اتحادیه اروپا در ترکیه و سوریه در این باره گفت: اوضاع پیش از حملات پاریس هم پیچیده و گره خورده بود، حالا با علم به این موضوع که داعش به اروپا راه یافته، اوضاع پیچیده‌تر از هر زمان دیگری شده است.

"پیتر وبینگر،" مقام ارشد امور مهاجران اتریش نیز گفت: حملات پاریس فشار بر ایمن نگه داشتن مرزهای اروپا را بیشتر کرد. ما باید بیش از حد تصور احتیاط کنیم، در این راه نباید مرتکب اشتباه شده و مهاجران و تروریست‌ها با یکدیگر ادغام شوند.

"آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان، از مقامات ایتالیا، یونان و ترکیه خواست با نظارت بیشتر در مرزها، از ناامن شدن اروپا جلوگیری کنند.

در این میان پناهجویان نیز نگران هستند با حوادث بوجود آمده، به آنها اجازه اقامت در اروپا داده نشود و درحالیکه قادر به بازگشت به کشورهای خود نیستند، در اردوگاه‌های مهاجران گرفتار نشوند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار