دبیر ستاد توسعه فناوری و سلول‌های بنیادی معاونت علمی از ورود تمام پیشرفت‌های علمی و فناوری حوزه پزشکی و سلامت که وارد بخش خصوصی می‌شوند خبر داد.

امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری و سلول‌های بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: یکی از حوزه‌های آینده علمی دنیا در حوزه پزشکی استفاده از پزشکی بازساختی و پژوهش‌های بنیادی در درمان بیماری‌های مختلف است.

وی در ادامه افزود: هان طور که می‌دانیم در حال حاضر بیماری‌های کشنده و صعب‌العلاجی داریم که هنوز هیچ دارویی و درمان خاصی برای آن‌ها پیدا نشده است، از این رو هدف بر این است که با استفاده از روش‌های نوین انسان بتواند بیماری‌هایی که در درمان آن با شکست مواجه شده و نتوانسته در درمان آن‌ها راه حلی پیدا و وارد بخش خصوصی کند.

حمیدیه تصریح کرد: قسمت دوم قضیه این است که یکی از آرزوهای همیشگی انسان افزایش طول عمر و حفظ سلامت بافت‌ها و سلول‌ها و جوان نگه داشتن بدن انسان است.

دبیر ستاد توسعه فناوری و سلول‌های بنیادی معاونت علمی خاطرنشان کرد: شاید 30 الی 40 سال پیش مردم از یک اسهال و استفراغ ساده فوت می‌شدند و در واقع میزان مرگ و میر بالا بود و در واقع سن عمر جامعه حدود 45 سال بود ولی بعد از آن که علم پیشرفت کرد کار به جایی رسید که امروزه با اعمال جراحی قلب باز و سبک اقدامات سنگین دیگری که انجام شده در واقع طول عمر انسان به حدود 70 تا 75 سال رسیده است اما در حقیقت انسان به این هم قانع نیست.

وی بیان کرد: با توجه به تغییر هرم جمعیتی دنیا و با توجه به اینکه جمعیت دنیا پیر می‌شود به خصوص در کشورهای پیشرفته نظیر ژاپن و آلمان هم‌اکنون سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی صورت می‌گیرد تا انسان شاید بتواند طول عمر خود را به 100 سال برساند.

حمیدیه در پایان عنوان کرد: بنابراین می‌توان امیدوار بود آینده پزشکی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی نه تنها سلامت انسان را حفظ می کند بلکه باعث افزایش طول عمر هم 
می‌شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار