شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد تا زمانیکه اوکراین بهای گاز صادراتی این شرکت را پیش‌ پرداخت نکند، عرضه گاز خود به این کشور را متوقف خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نیویوروپ، «گازپروم،» بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی جهان، صبح امروز (چهارشنبه) اعلام کرد تا زمانیکه اوکراین بهای گاز صادراتی این کشور را پیش‌پرداخت نکند، عرضه گاز خود را به این کشور متوقف خواهد کرد. این اقدام گازپروم، صادرات گاز به اروپا را در فصل زمستان، نیز به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد.

«الکساندر نواک،» وزیر انرژی و منابع روسیه نیز از کارشکنی‌های مقامات اوکراینی درخصوص بازسازی خطوط انتقال برق به مناطق تحت کنترل روسیه در «کریمه،» به‌شدت انتقاد کرد. این خطوط چند روز پیش بوسیله افراد ناشناس منفجر شد.

مقامات اوکراین با رد اظهارات نواک، اعلام کردند توقف صادرات گاز و مواد غذایی روسیه به این کشور را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت. مسکو بدلیل حمایت اوکراین از تحریم‌ها علیه روسیه، صادرات مواد غذایی را به این کشور ممنوع کرده است. از سوی دیگر، اوکراین با تهدید به جلوگیری از انتقال کالاهای ارسالی به کریمه، از کشورهای غربی خواست بدلیل همکاری با روسیه در جنگ علیه داعش، فشارها را بر این کشور کاهش ندهند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار