ولادیمیر پوتین و اوو مورالس در حاشیه نشست سران کشورهای صادرکننده گاز در تهران دیدار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کاخ کرملین، رئیس جمهور روسیه و همتای بولیویایی اش در حاشیه برگزاری سومین نشست سران کشورهای تولید کننده و صادر کننده گاز در تهران پایتخت ایران با هم دیدار کردند.

در این دیدار پوتین گفت: من از دیدار شما بسیار خوشحالم.امسال ما هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین کشورهایمان را جشن می گیریم. اگر چه ما نمی توانیم میزان مبادلات تجاری خود را افزایش دهیم اما با این وجود چشم اندازهای خوبی به نظر می رسد.

وی افزود: کشور شما یکی از بزرگترین تولید کنندگان گاز در جهان است و شما هم منابع خوبی از انرژی در اختیار دارید.شرکت گازپروم پیش از این در کشور شما مشغول به فعالیت بوده است و برنامه استخراج گاز را سال آینده پیگیری خواهد کرد.

منافع زیادی در حیطه های انرژی،مهندسی و بخش های فن آوری های پیشرفته وجود دارد که می توان بر روی آنها کار کرد.ما خود را آماده می کنیم که در تعامل با همدیگر در زمینه فن آوری های نظامی هم همکاری داشته باشیم. من از دیدار شما بسیار خوشحال شدم.

مورالس رئیس جمهور بولیوی هم در این دیدار گفت: از دیدار شما خوشحالم.مردم ما مراتب تسلیت خود را به خاطر حوادث فاجعه بار اخیر به دولت و مردم کشور شما ابزار می دارند. ما با امیدواری به آینده می نگریم و انتظار داریم که روابط بین دو کشور گسترش پیدا کند.

نمایندگان شرکت گازپروم پیش از این با نمایندگانی از وزارت انرژی و هیدورکربن ما و همچنین شرکت های زیر مجموعه آن دیدارهایی داشتند.

وی افزود: اما ما حالا موضوع مهم دیگری پیش رو داریم و آن موضوع همکاری با شرکت روس اتم
است. ما از جانب خود سرمایه لازم را فراهم کرده ایم.ما یک مرکز مهم برای مطالعات بر روی فن آوری های اتمی در کشورمان ایجاد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار