معاون علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری گفت: لازم است در حوزه صنایع هوایی و فضایی که یک حوزه بسیار مهم و ارزشمند است، سرمایه‌گذاری‌های جدی و تعاملات بین‌المللی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر ستاری معاون علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوای و فضایی که در محل صنعت ساخت بالگرد اجرا شد گفت: معاونت علمی و فن‌آوری طی دو سال گذشته هم به پروژه‌های حوزه هوا و فضا و هم شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه کمک‌های بسیاری کرده است.

ستاری ادامه داد: آینده صنعت هوا و فضای ایران رو به مثبت شدن است، چون تحریم‌ها هنوز به طور کامل برچیده نشده‌اند ما شاهد حضور کشورهایی مثل روسیه، آلمان، ایتالیا، سوئیس، برای همکاری در این حوزه و انعقاد قرارداد در این نمایشگاه حاضر شده‌اند.

معاون علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری افزود: لازم است در حوزه صنایع هوایی و فضایی که یک حوزه بسیار مهم و ارزشمند است، سرمایه‌گذاری‌های جدی و تعاملات بین‌المللی انجام دهیم.

ستاری در پایان گفت: بایستی به نیرو‌های داخلی تکیه کنیم و شرکت‌های بخش خصوصی را مورد حمایت دولت قرار دهیم تا بتوانند روی پای خود بایستند و به سرافرازی و پیشرفته کشور کمک کنند.


دکتر سالاری مدیر نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوای و فضایی در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: در این نمایشگاه 130 شرکت داخلی و 23 شرکت خارجی از کشورهای انگلستان، آلمان، بلژیک، جمهوری چک، سوئیس، چین، ایتالیا، روسیه نوین‌ترین و جدیدترین دستاوردها، پیشرفت‌ها، تجهیزات، صنایع و قطعات مختلف صنایع هوایی واحدهای تولیدی، تجاری و تحقیقاتی را به نمایش می‌گذارد.

سالاری در ادامه گفت: در این نمایشگاه در بخش اول تعمیر،‌ نگهداری و اورهال هواپیما بخش دوم الکترونیک، مخابرات و رادار، بخش سوم صنایع هوایی بدون سرنشین، چهار هوانوردی عمومی و هواپیماهای سرنشین‌دار، پنج آموزش، استانداردسازی و مهندسی مشاور، شش خدمات فنی و قطعه‌سازی، هفت هوایی و هوا و فضا، برپا می‌شود.

وی در ادامه افزود: در بخش سخت‌افزاری این نمایشگاه تولیدات و صنایع مختلف از جمله هواپیماهای سبک و فوق سبک انواع بالگردها، ماهواره‌برها و قطعات مربوط به موتور هواپیماها و موشک‌‌ها، سازه‌های پرنده، قطعات فلزی و غیرفلزی، تجهیزات فضایی و فرودگاهی، سامانه‌های الکترونیکی، مخابراتی و راداری، بدنه و دیگر صنایع و تجهیزات نوین صنعت هوایی و فضایی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

سالاری ادامه داد: در طول این سه روز برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران از چندین محصول جدید صنعت هوایی و فضایی ابداع و تولید شده به دست متخصصان و دانشمندان کشورمان رونمایی می‌شود.

به نیرو‌های داخلی تکیه کنید




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار