رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: فیلم «کوزمک» موفق به دریافت عنوان فیلم دوم بخش بین المللی جشنواره ازمیر ترکیه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حسن میلانی با اعلام این خبر افزود: فیلم «کوزمک» ساخته علیرضا سلمانپور و یونس طراحی که از 17 الی 22 نوامبر با 10 فیلم دیگر از کشورهای مختلف در بخش بین المللی جشنواره ازمیر ترکیه حضور داشت، موفق به دریافت تندیس گربه طلایی این جشنواره گردید.

وی با بیان اینکه این فیلم با حمایت حوزه هنری استان تولید شده است، گفت: « کوزمک» پیش از این در جشنواره های ملی و بین المللی مختلفی حاضر بوده و در چندین مورد موفق به دریافت عناوینی چون بهترین کارگردانی و بهترین تصویر برداری گردیده است.

میلانی خاطر نشان کرد: « کوزمک» که با تم اجتماعی و با محورین بحران دریاچه ارومیه در سال 93 تولید گردیده است، چندی پیش بعنوان فیلم برگزیده چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری کشور معرفی گردید.

رئیس حوزه هنری استان گفت: این فیلم که روایت برشی از زندگی مالک و ناخدای یکی از کشتی های به نمک نشسته دریاچه ارومیه را به تصویر می کشد، یک فیلم رئال است و دارای محتوای اجتماعی بوده که در آن سعی شده بعضی از معضلات اجتماعی نیز مطرح گردد.

میلانی در پایان به برخی از عوامل کوزمک اشاره کرد و گفت: یونس طراحی به عنوان نویسنده و علیرضا سلمانپور و وینس طراحی کارگردانان مشترک این فیلم می باشند و فیلم فوق توسط حمید مهرافروز تصویربرداری و توسط علیرضا سلمانپور تدوین و صداگذاری شوه است و همچنین حسن سلمانی و رضا اصلانیان نیز به ترتیب صدابردار و طراح گریم در این فیلم بوده اند.

وی تصریح کرد: محسن بیژن پور، امین باحجب نیز طراح صحنه و مدیر تولید کوزمک بوده اند و در کنار این عوامل احد پاسبانطوس، عباس زارع، نسرین مردای، آرمان اسدالهی به عنوان بازیگر در فیلم کوزمک ایفای نقش نموده اند.

گفتنی است در جشنواره ازمیر چندین تهیه کننده بین المللی حضور داشتند که آمادگی خود را برای حمایت ازتولیدات بعدی این فیلمسازان حاضر در جشنواره اعلام نموده اند.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.