چهاردهمین جلسه کمیته راهبری دریاچه ارومیه در محل سالن جلسات اداره کل با حضور اعضای کمیته و با محوریت بررسی پروژه های اجرایی سال 1394 و ارائه گزارش در خصوص پروژه های اجرا شده در سال 93تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در این جلسه مجریان طرحهای اجرایی سال 93 گزارشی از وضعیت نهایی طرحهای تثبیت بیولوژیک با استفاده از گونه های درختی و درختچه ای در منطقه جبل کندی، مالچ پاشی در منطقه جبل کندی و ایجاد سطوح عایق آبگیر در جزایر پارک ملی ارائه و اعلام گردید پروژه های مذکور با موفقیت به اتمام رسیده است.

حجت جباری معاون فنی اداره کل و مجری طرح تثبیت بیولوژیک اعلام کرد این طرح در 450 هکتار از اراضی در معرض فرسایش بادی در منطقه جبل کندی با کاشت نهال دو گونه گز و قره داغ که بومی منطقه بوده، با اعتبارات سال 93 اجرا و به اتمام رسید.

علیرضا سید قریشی رییس اداره آموزش و مشارکتهای مردمی اداره کل و مجری طرح مالچ پاشی ضمن اعلام اینکه مالچ پاشی42 هکتار از اراضی در منطقه جبل کندی به صورت پایلوت توسط 5 شرکت فعال در این زمینه به طور کامل به اتمام رسیده ، عنوان داشتند تجارب ارزنده ای در خصوص مالچ بیولوژیک که برای اولین بار در ایران اجرا می شد بدست آمد .

امید بنابی کارشناس زیستگاههای آبی اداره کل و مجری طرح ایجاد سطوح عایق آبگیر در جزایر پارک ملی اعلام کرد دو سطح عایق آبگیر مصنوعی در جزایر اسپیر و آرزو به طور کامل به اتمام رسیده و هم اینک مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در ادامه پروژه های پیشنهادی برای اجرا در سال 94 بررسی و به سازمان متبوع و ستاد احیای دریاچه ارومیه اعلام گردید که مهمترین آن اجرای طرح قرق و حفاظت فیزیکی در حاشیه پارک ملی جهت احیا اکولوژِک دریاچه ارومیه می باشد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.