تحلیلگر روزنامه ایندیپندنت، دخالت انگلیس در سوریه را تکرار اشتباه این کشور در حمله به عراق توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پاتریک کاکبرن در مقاله ای در روزنامه ایندیپندنت درباره مشارکت انگلیس در حملات هوایی در سوریه نوشت: راهبرد دیوید کامرون فقط می توان تکرار اشتباهات در عراق و افغانستان باشد. تصمیم دیوید کامرون برای ملحق شدن به جنگ در سوریه با توجه به قضاوت نادرست درباره پتانسیل دشمنان نگران کننده و تداعی گر تکرار شکست های گذشته در عراق ،افغانستان و لیبی است.

مهم است که بدانیم داعش با این همه حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا در حال قویتر شدن است یا ضعیف تر شدن.دیوید کامرون می گوید نیروهای عراقی با پشتیبانی هوایی ائتلاف پیشروی داعش را متوقف و سی درصد از خاک عراق را پس گرفتند اما اوضاع در حقیقت بدتر شده است.

داعش الرمادی پایتخت استان الانبار را در ماه مه تصرف کرد و با وجود پشتیبانی قوی هوایی آمریکا ارتش عراق را کنار زد. قویترین نیروی ضد داعش در عراق شبه نظامیان مورد حمایت ایران هستند که ائتلاف از آنها پشتیبانی هوایی نمی کند.ائتلاف در سوریه در تلاش برای مسلح کردن مخالفانی است که هم با داعش و هم با اسد در حال مبارزه هستند.

جبهه النصره و احرار الشام بر این نیروها سلطه دارند ودر یک نقطه میانه روها مقداری قدرت داشتند که آن در جنوب بود که شکست خوردند.دولت کامرون نمی داند که در حال دخالت در جنگ داخلی است که بسیار پیچیده و وحشیانه است.

این فرضیه وجود دارد که اگر اسد کنار برود، دولت انتقالی سوریه مورد حمایت همه سوری ها روی کار خواهد آمد. سناریوی محتمل تر این است که کنار رفتن بشار اسد منجر به سقوط این کشور و پیروزی داعش و خلیفه اعلام شده خواهد شد. انلگیس نباید بدون داشتن اطلاعات بهتر از میدان نبرد در برابر چنین دشمنان خطرناک بجنگند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار