اختلافات در بین گروه ها و شخصیت های سیاسی و نظامی انگلیس درباره مداخله نظامی در سوریه تشدید شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، بحث و جدل ها در انگلیس درباره مداخله نظامی احتمالی این کشور در سوریه تشدید شده است.

بر این اساس شماری از مقامات نظامی انگلیس از مواضع دولت دیوید کمرون نخست این کشور درباره مداخله نظامی انگلیس در سوریه انتقاد کردند. این مقامات نظامی خواهان مشارکت فعال انگلیس در عملیات علیه داعش (گروهک تکفیری صهیونیستی داعش) هستند.

ژنرال نیکولاس هاوتون رئیس ستاد ارتش انگلیس اعلام کرد انگلیس با شرکت نکردن در جنگ علیه داعش در سوریه متحدان خود را خوار کرده است. وی تاکید کرد اراضی سوریه به پایگاه اصلی داعش در مدیریت عملیات مسلحانه خود تبدیل شده است.

از سوی دیگر جرمی کوربن رهبر حزب کارگر انگلیس اظهارات هاوتون را به دخالت آشکار در سیاست انگلیس توصیف کرد که در ضدیت با قانون اساسی این کشور است. بحث و جدل ها در انگلیس درباره مداخله نظامی احتمالی این کشور در سوریه به سبب اختلافاتی که در پارلمان انگلیس وجود دارد تشدید شده است.

این اختلافات درباره نبود راهبرد روشن برای مرحله پس از نابودی داعش است. برخی از کارشناسان تاکید می کنند اظهارات رئیس ستاد نیروهای مسلح انگلیس باعث می شود افرادی که در پارلمان این کشور درباره مداخله نظامی در سوریه شک و تردید دارند به یقین برسند و از این مداخله نظامی حمایت کنند.

ژنرال نیکولاس هاوتون گفت: آنچه که نیروهای بین المللی می توانند انجام بدهند مهار داعش و محدود کردن فعالیت آن است تا این گروه نتواند به تهدیدی برای منطقه تبدیل شود. نباید انتظار داشت بدون این که به مواضع دفاعی داعش حمله کرد به نتیجه رسید. نباید حملات هوایی انگلیس علیه داعش تنها به عراق محدود شود.

جرمی کوربن گفت: در نظام دموکراتیک این سیاستمداران منتخب هستند که حق دارند تصمیمات را اتخاذ کنند و مسئول این تصمیمات خواهند بود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار