دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: جلسات مشترک چهارگانه میان ولایتی، لاریجانی، مقتدایی و ناطق "ائتلافی" نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین صبح امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اشاره به برگزاری جلسات چهارگانه با حضور ولایتی، لاریجانی، مقتدایی و ناطق نوری اظهارداشت: جلسات مشترک چهارگانه میان این افراد "ائتلافی" نیست همانطور که چند نفر از این افراد موضوع ائتلاف را تکذیب کرده و گفته‌اند که این جلسات پایه ائتلاف نیست و قرار نیست به یک جریان تبدیل شود.

وی در ادامه افزود: برگزاری جلسات مختلف اصولگرایی یک نقطه مشترک دارد و آن هم تلاش برای دستیابی به وحدت است، لذا هیچ‌کدام از این گروه‌ها و جلسات محور ائتلاف نیستند.

باهنر اظهارداشت: هدف از برگزاری این جلسات، دستیابی به وحدت حداکثری و تعیین چگونگی تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایی است.

وی همچنین درخصوص جلسات مختلف اصولگرایان با عناوین ائتلاف سه‌جانبه و یا چهارگانه، خاطر نشان کرد: در همه جریانات  سیاسی برای وحدت تلاش می‌شود، اما به دلیل نداشتن چند حزب قدرتمند و یا شناسنامه‌دار خسارت زیادی می‌بینیم چراکه اصولگرایان، اصلاح طلبان و اعتدالیون چند حزب قوی ندارند و  حدود چهارپنجم فرصت گرم کردن تبلیغات صرف ایجاد وحدت می‌شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: جلسات سه‌جانبه اصولگرایان که یک سال طول کشید و مذاکرات آن نیز بسیار مفید بود، برای ایجاد وحدت برگزار شد.

وی ادامه داد: حداد عادل از برخی از افراد از جمله من برای حضور در جلساتی دعوت کرده و من هم در پاسخ به این دعوت گفتم که برای مشورت در این جلسات حاضر می شوم چرا که خود این جلسات می‌تواند به عامل تفرقه تبدیل شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه اصولگرایان اوایل هفته آینده فراخوان عمومی خواهند داشت، تصریح کرد: هدف ما دستیابی به  وحدت صددرصدی اصولگرایان است، اما تلاش می‌کنیم حداقل به 90 درصد وحدت برسیم که این امر به میزان تلاش ما بستگی دارد.

وی با بیان اینکه هنوز به تعیین سرلیست برای جریان اصولگرایی نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: افرادی که فکر می‌کنیم در لیست تهران قابل تامل باشند، 100 نفر هستند لذا اگر شورای مرکزی شورای هماهنگی متشکل از 15 نفر باشد از تعداد 100 نفر، 70 نفر را حذف می‌کند و بین 50 نفر نیز رای‌گیری می‌شود و 30 نفر نهایی تعیین می شود؛ البته ملاک ما نیز در این زمینه فاکتورهای عمومی همچون پاک‌دستی، مدیریت، تقوا، تخصص و ولایت‌مداری است.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: لیستهای رقابتی در تهران از دو لیست بیشتر نخواهد بود؛ لیست مطرح اصولگرایان و لیست اصلاح طلبان.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به لایحه شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی افزود: تلاش می‌کنیم که این طرح به انتخابات اسفند برسد، اما دو فوریت آن در مجلس رای نیاورد، زیرا لایحه‌ای که به مجلس داده شده بود خیلی دقیق نبود و لذا به کمیسیون ارجاع شد.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره برخوردها با بعضی از اصلاح‌طلبان و تجمعات آنان تصریح کرد: اقدامات غیرقانونی از هر دو طرف محکوم است و قطعا دستگاه‌های امنیتی باید با این مسئله برخورد کنند چرا که مجوز تجمع‌ها باید کاملا دقیق صادر شود و صادرکنندگان این مجوزها باید از کسانی که مجوز برایشان صادر شده، تعهد بگیرند.

وی در ادامه اظهارداشت: زمانی نیروهای تحکیم وحدت حتی اجازه سخنرانی به ناطق را ندادند و در مسجد را قفل کردند یا هنگامی که من مشغول تبلیغات انتخاباتی بودم، برخی از اصلاح‌طلبان بنده را بازداشت کردند که البته چون حدشان پایین بود با آنها برخورد کردیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: زمانی هم که خوئینی‌ها دادستان بود، یک عده از افراد خودسر بر روی صورت خانم‌های بدحجاب اسید پاشیدند که ناطق وزیر کشور بودند که عاملان اسیدپاشی را دستگیر کردند اما خوئینی‌ها دستور داد که این افراد باید آزاد شوند بنابراین در فرآیند تندروی‌ها ما از هر دو طرف شاهد رفتارهای خودسرانه بوده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه ردپای فرزند مهاجرانی وزیر دولت اصلاحات در گم شدن دکل نفتی پیدا شده و همچنین برخورد قوه قضاییه را در رابطه با پرونده کرسنت چگونه می‌دانید، گفت: برخورد با مفسدین اقتصادی در دستور کار قوه قضاییه است و کارنامه دستگاه قضا در این زمینه خوب و قابل دفاع است، قوه قضاییه با متخلفان از هر دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا برخورد می‌کند، بنابراین برخوردهایش سیاسی نیست.

وی گفت: برخورد قوه قضاییه با مفاسد خوب است و ستاد مبارزه با مفاسد هم کارهای زیربنایی خوبی را انجام می‌دهد و درباره پول‌شویی نیز قانون خوبی در مجلس تصویب شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اظهارات اخیر کرباسچی درباره یارگیری از جریان رقیب افزود: هیچ اشکالی ندارد که اصلاح طلبان بر نیروهای ما طمع داشته باشند، چرا که عموما فعالیت سیاسی یعنی یارگیری؛ طبیعی است که اصلاح‌طلبان به بخشی از نیروهای ما طمع کنند البته ما نیز همین کار را می‌کنیم.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور ناطق نوری در انتخابات خاطرنشان کرد: ما آقای ناطق را سرمایه اصولگرایی می‌دانیم اما برخی تصور می‌کنند اگر او فعال شود یک اصلاح‌طلب خواهد بود در حالی که اگر ناطق به صحنه بیاید قطعا جریان اصولگرایی را مدیریت می‌کند اما وی هنوز می‌گوید که احساس تکلیف نمی‌کنم و کاندیدا نمی‌شوم.

وی همچنین درباره لزوم تعیین رویکرد کاندیداها با فتنه 88 نیز گفت: فتنه یک فاجعه عظیم بود و از این رو کسانی که کاندیدا می‌شوند باید موضع خود را با فتنه مشخص کنند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار