معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: در حوزه صنایع دستی بیش از 300 رشته در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد، 15 رشته صنایع دستی بیشتر از بقیه فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمان؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود : در سال 93 ضریب اشغال واحدهای اقامتی در این استان 22 درصد بوده است که این میزان در شش ماه اول امسال به 27 درصد رسیده است و این رقم باید به حدود 65 درصد افزایش یابد.

محمدحسین تجلی با اشاره به اینکه 27 هتل و 32 باب مهمانپذیر در استان کرمان وجود دارد، ادامه داد: یکی از شاخص های مهم در واحدهای اقامتی شب اقامت است که این میزان در حال حاضر 1.7 شب است و این میزان تا پنج سال آینده باید به 2.7 شب افزایش یابد.

وی تاکید کرد: متوسط هزینه هر گردشگر دردنیا هزار و 700 دلار است که در صورت توسعه گردشگری خارجی در استان کرمان به طور متوسط هر گردشگر حدود هزار دلار هزینه خواهد کرد.

تجلی با اشاره به وجود 27 مقصد گردشگری آماده سرمایه گذاری در استان کرمان گفت: در مجموع 10 هزار میلیارد ریال برای سرمایه گذاری در این حوزه نیاز است.

وی تاکید کرد: از 615 بنا و ابنیه تاریخی موجود در استان کرمان، 77 باب قابل سرمایه گذاری و واگذاری به بخش خصوصی هستند.

وی گفت: در حوزه صنایع دستی نیز بیش از 300 رشته در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد، 15 رشته صنایع دستی بیشتر از بقیه فعال هستند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: 13 هزار و 102 نفر در حوزه صنایع دستی در استان کرمان مشغول به کار هستند که با توجه به افزایش کارگاه ها و آموزش های ارائه شده، این تعداد افزایش می یابد.

وی بر ایجاد بازارچه صنایع دستی تاکید و خاطرنشان کرد: یک بازارچه صنایع دستی در شهربابک در دست احداث و راه اندازی است.

تجلی برگزاری نمایشگاه ها و افزایش آموزش ها در حوزه صنایع دستی را نیز مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: صنایع دستی ، رشته ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.