شورای اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور استاندار کرمان برگزار و در این نشست برنامه های مد نظر ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آب منطقه ای، آب و فاضلاب روستایی و برق مطرح و بررسی شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، معاون امور اقتصادی استانداری کرمان در این نشست گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی بدون وابستگی به نفت و بودجه های دولتی است.

محمدرضا فتوت از شرایط اقتصادی کشور به عنوان یک شرایط اقتصادی پیچیده یاد کرد و افزود: اقتصاد کشور ما سال ها وابسته به نفت بوده است و در حال حاضر مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که باید به سمت برنامه های جدید حرکت کرد.

وی تاکید کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بدون وابستگی به اقتصاد نفت به توسعه دست یابیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست گفت: پرداختن به صنعت گردشگری یکی از محورهای بسیار مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی است و این امر در کشورهای توسعه یافته قابل مشاهده است.

محمود وفائی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه و با توجه به سیاست های ابلاغی از سوی رهبری، یک تکلیف قانونی و شرعی بر عهده داریم و باید تلاش کنیم در یک برنامه پنج ساله تعداد گردشگران خارجی را به پنج برابر افزایش دهیم.

وفایی گفت: باید یک برنامه عملیاتی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را تهیه و آن را اجرایی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: استان کرمان با دارا بودن آثار تاریخی و فرهنگی قابل توجه، می تواند سالانه میزبان بیش از 200 هزار گردشگر خارجی باشد.

وی افزود: تحقق این شعار نیازمند همکاری همه دستگاه ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.