جلسه شورای مشورتی کارشناسان دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی فعالیت قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با حضور نمایندگانی از دستگاه‌ها و نهادهای دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا؛ پنجاه و هشتمین جلسه شورای مشورتی کارشناسان دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی فعالیت قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی روز گذشته به میزبانی وزارت بهداشت و در مرکز قرآن و عترت این وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه نمایندگانی از وزارت بهداشت، وزارت علوم، جهاد دانشگاهی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه فرهنگیان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه محمد مهدی بحرالعلوم رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری سی و یکمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان گفت: جشنواره‌ها باید متناسب با نیازهای جامعه و با هدف‌گذاری دقیق‌تر برگزار شوند. هر تغییری که در جشنواره اعمال می‌شود باید با هدف مشخص و روشنی صورت گیرد.

وی در ادامه خواستار همدلی بیشتر دستگاه‌ها در امور مختلف و برگزاری جلسات مشترک شد.
براساس این گزارش، سامانه گزارش گیری فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که از سوی دبیرخانه شورای هماهنگی طراحی و اجرا شده است از سوی نماینده نهاد رهبری در این جلسه تشریح و توضیح داده شد و حاضران نظرات خود را درباره آن بیان کردند.
 از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه می‌توان به منابع کتبی سی و یکمین جشنواره ملی قرآنی دانشجویان اشاره کرد که مورد بحث و بررسی حاضران در جلسه قرار گرفت.

گفتنی است سی و یکمین جشنواره ملی قرآن دانشگاه‌ها همزمان با هفته قرآن دانشگاه‌ها از 17 تا 22 آبان ماه سال آینده به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد.

از جمله تغییرات اعمال شده در این دوره از جشنواره ادغام دو رشته کتبی و اضافه شدن دو رشته جدید است که بر این اساس رشته‌های بخش کتبی ترجمه و تفسیر، احکام، آشنایی با سیره معصومین، آشنایی با احادیث و ادعیه، آشنایی با نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه  خواهد بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار