بسته اینستاگردی (109)

سردار سلیمانی و مدافع حرم/ خادمان کوچک حسینی/ پست هسته ای عراقچی/ مهراوه شریفی نیا و برگ های پاییزی

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با گسترش فضای مجازی و وجود شبکه های اجتماعی فراوان، این روزها هنرمندان، ورزشکاران و مسئولین برای ارتباط تنگاتنگ با هوادارانشان از جزئیات زندگی خود و یا مسائل روز عکس گرفته و آن را به اشتراک می گذارند.

بسته اینستاگردی امروز باشگاه خبرنگاران هم قصد دارد گلچینی از تصاویر و اخبار هنرمندان، ورزشکاران و مسئولین را در اختیار کاربران قرار دهد.


صفحه منتسب به  هوادران رهبر معظم انقلاب در اینستاگرام با گزیده ای از سخنان ایشان در سال 93، بار دیگر از زحمات دولت، ملت و عشایر عراقی در مراسم باشکوه اربعین حسینی تشکر کرد.

تشکر رهبر انقلاب از مردم عراق +اینستاپست

رهبر انقلاب:
من لازم میدانم از دولت ، ملّت و عشایر عراق که در این آزمون بسیار مهم اربعین فداکاری و خدمت کردند، کَرم و بزرگواری نشان دادند، تشکّر کنم.
حادثه‌ی عجیبی بود حادثه‌ی امسالِ اربعین کربلا. این راه را دشمنان اسلام و دشمنان اهل‌بیت به خیال خود مسدود کرده بودند. ببینید چه حرکت عظیمی اتّفاق افتاد! وقتی حتّی جسمها در کنار هم قرار میگیرد، این‌جور انعکاس پیدا میکند.


صفحه منتسب به حاج قاسم سلیمانی عکسی از سردار سلیمانی در کنار یکی از مدافعان حرم به اشتراک گذاشت.

بسته اینستاگردی



مهرداد بذرپاش با انتشار عکسی از خادمان کوچک مسیر پیاده روی اربعین حسینی، این مسیر را پر از صحنه های ناب دانست.

کودکانی که در پیاده روی اربعین به زائران خدمت می کنند +عکس

در این مسیر عشق بازی (اربعین حسینی) صحنه هایی می بینید ناب ودوست داشتنی ،همه بی ریا وبی تکلف در حال خدمتند ،حتی کودکان، خدایا ممنونتیم.


کاربران شبکه های اجتماعی با شروع اربعین حسینی هر یک به نحوی ارادت خود را به سالار شهیدان نشان می دهند حال عزت الله ضرغامی با انتشار تصویری از جنگ در عراق گفته تا میلیون ها خادمی که تقاضای پاسخ مثبت از زائران حسینی را دارند.

بسته اینستاگردی

زندگی ، عشق و دیگر هیچ! چهره و دستان پیر زن ، حالم را منقلب کرده است . همه وجودش ابراز عشق و ارادت است . خدایا حال او را به ما هم بده !

***پی نوشت***

کتاب "زندگی ، جنگ و دیگر هیچ" ، نوشته اورایانا فالاچی را در جوانی خوانده ام . کتاب در مورد حوادث تراژیک و تلخی های جنگ ویتنام است . عکس روی کتاب که صحنه شلیک گلوله به شقیقه ی اسیر ویتنامی است هنوز در ذهنم است .
اما امروز! کشور عراق جنگ زده است . سال هاست به دلیل ظلم صدام و جنایات امریکایی ها ، روز خوش ندیده است . ولی این روز ها انبوه خادمان عاشق ، با خواهش و التماس ، تقاضای چند پاسخ مثبت از میلیون ها زائر حسینی رادارند !


حمید بعیدی نژاد در آستانه ی انتشار ارزیابی آژانس اشاره ای به تلاش جاسوسی سازمان ها کرده و شجاعت خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز را تحسین کرده است.

بسته اینستاگردی

در آستانه ی انتشار ارزیابی نهایی آژانس در خصوص اصطلاحا بحث پی ام دی، اشاره به تلاشهای سازمانهای جاسوسی برای ساختن و پرداختن پرونده ای ساختگی برای اثبات ماهیت نظامی برنامه هسته ای ایران مهم است. خوشبختانه این فقط ایران نبود كه به این موضوع تاكید می كرد بلكه در همین زمینه كتاب معتبری در سال دو هزار و شش در آمریكا منتشر شد كه تاثیر مهمی در برداشت حداقل برخی از جریانهای مهم سیاسی در آمریكا و غرب گذاشت.
نویسنده ی این كتاب جیمز رایزِن ( James Risen) خبرنگار روزنامه نیویورك تایمز بود كه پیش از این برنده جایزه ی پولیتزر در حوزه ی روزنامه نگاری شده بود و به همین دلیل شخصیتی محترم و وزین محسوب میشد. در كتابی كه او در این سال تحت عنوان وضعیت جنگ منتشر ساخت با جسارت و شجاعتی مثال زدنی به افشای پروژه ای پرداخت كه بر اساس آن سازمان جاسوسی سیا قصد داشت بنحوی با ارسال اطلاعاتی ساختگی به ایران از طریق واسطه ها و مستند ساختن آن، اثبات نماید كه ایران برنامه ای برای توسعه سلاحهای هسته ای دارد. رایزِن كه به خطرات ناشی از افشای این اطلاعات در كشور خود واقف بود با انتشار این كتاب دست به كار خطرناكی زده بود. او می دانست كه قطعا با این اقدام سازمان سیا از هر اقدامی برای مقابله با وی از تهدیدات شخصی تا كشاندن تا پای دادگاه با هدف بی اعتبار ساختن او دریغ نمی ورزد. اما چنانچه وی در كتاب و نوشته ها ی بعدی خودش به صراحت توضیح داد وی در نوشتن این كتاب فقط بدنبال این بود كه سایه ی تهدید و جنگ را از كشورش دور كند.

وی توضیح میدهد كه بعنوان یك روزنامه نگار محقق در تماسهایی كه با مقامات عالی دولت و سازمان سیا در آنزمان داشت تردیدی پیدا نكرده بود كه آمریكا بدنبال سند سازی علیه ایران با هدف طراحی یك حمله ی نظامی علیه ایران است. او میگوید من و رسانه های آمریكا وظیفه داشتیم كه جلوی این كار را بگیریم. یكبار آمریكا با همین حربه ی جلوگیری از سلاحهای كشتار جمعی به عراق حمله كرد و نتایج آنرا دیده بودیم. او اعتقاد داشت كه از تكرار این حمله نظامی به بهانه جلوگیری از گسترش سلاحهای هسته ای جلوگیری نماید. همانطور كه رایزِن پیش بینی كرده بود، سازمان سیا ابتدا با تمامی كنترلهایی كه اعمال كرد ابتدا افسر سازمان سیا بنام استرلینگ كه این اطلاعات را به او داده بود شناسایی و تحویل دادگاه داد كه نهایتا استرلینگ در دادگاه محكوم شناخته شده و به چندین سال زندان محكوم شد و سپس با تمامی فشارهای مختلف سعی كرد پای رایزن را به دادگاه باز كند كه موفق نشد و دادگاه عالی در همین چند ماه پیش اجبار به حضور وی در دادگاه را رد كرد.


رضا صادقی هم پست اینستاگرامی خودش را به دلنوشته ای از مرحوم خسرو شکیبایی اختصاص داد.

بسته اینستاگردی

خسرو شکیبایی: ماهیمون هی میخواست یه چیزی بهم بگه، تا دهنشو باز میکرد آب میرفت تو دهنش، و نمیتونست بگه. دست کردم تو آکواریوم درش آوردم. شروع کرد از خوشحالی بالا پایین پریدن. دلم نیومد دوباره بندازمش اون تو. اینقدر بالا پایین پرید، خسته شد خوابید. دیدم بهترین موقعه تا خوابه دوباره بندازمش تو آب. ولی الان چند ساعته بیدار نشده. یعنی فکر کنم بیدار شده، دیده انداختمش اون تو، قهر کرده خودشو زده به خواب...!

این داستان رفتار ما با بعضی آدمای اطرافمونه. دوسشون داریم و دوستمون دارند، ولی اونارو نمیفهمیم؛ فقط تو دنیای خودمون داریم بهترین رفتار رو با اونا میکنیم.


صفحه منتسب به حجت الاسلام قرائتی به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، گزیده ای از متن زیارت اربعین را به اشتراک گذاشت.

بسته اینستاگردی

"خط بی‌پایان" کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» یعنی عاشورا تاریخ مصرف ندارد، همیشه حق و باطل در مقابل هم در ستیز هستند. این جریان از آدم تا خاتم یک سنت است. زیارت یعنی می‌خواهم بروم و از خط حق پیروی کنم، آن فریاد را بشنوم، می‌روم که آن فریاد فراموش نشود. زیارت یعنی اظهار عشق، قدردانی از زحمات، درس عبرت به طاغوت‌ها، عبرت‌گیری، روحیه پیدا کردن و...


یکی از هواداران حاضر به دلیل ایست قلبی در جریان بازی دو تیم پرسپولیس و نفت درگذشت، به همین دلیل علی پروین اسطوره فوتبال سرخ ها در پیامی که در صفحه شخصی اش در اینستاگرام منتشر کرده درگذشت این هوادار را تسلیت گفت.

بسته اینستاگردی

در گذشت هوادار با تعصب باشگاه پرسپولیس آقای سیدنجی الله حسینی را به خانواده ایشان وهواداران پرسپولیس تسلیت میگم


صفحه منتسب به سید عباس عراقچی، عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با انتشار پستی شورای حکام را نهاد تصمیم گیر در آژانس دانست.

عراقچی:

وی در این پست نوشت: نهاد تصمیم گیر در آژانس، شورای حکام است و آقای آمانو مجری تصمیم های شورا


مهراوه شریفی نیا عکسی در میان برگ های پاییزی به اشتراک گذاشت و نوشت: ماه آخر پاییز !

بسته اینستاگردی

گزارش از حسن امکانی


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار