مردم اهل سنت و اهل تشیع استان کردستان در صفوفی به هم پیوسته در عزاداری ها شرکت می کنند و این امر نشان از نهادینه شدن مسئله وحدت و همدلی در بین مسلمانان این خطه است.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،مردم متدین کردستان اعم از شیعه و سنی در ایام محرم و صفر آیین هایی برای گرامیداشت فداکاری های شهدای کربلا و زنده نگه داشتن آرمان های مکتب امام حسین(ع) دارند که همگی در فضایی وحدت بخش انجام می شود.

ماموستا عبدالرحمن خدایی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرنگان رهبری و امام جمعه سنندج گفت: مبحث کربلا و عاشورا فقط مختص به شیعیان نیست و در آیین های مذهبی همه مسلمانان مبحثی به نام عزای امام حسین(ع) وجود دارد.

وی افزود: مردم متدین کردستان در طول تاریخ پرافتخار اسلامی خویش همواره عشق و ارادت ویژه ای به اهل بیت(ع) داشته اند و پیروی از خاندان رسول الله(ص) را به عنوان والاترین افتخار می دانند.
ماموستا خدایی بیان کرد: حراست از آیین ها و سنن ایام محرم و عزاداری امام حسین(ع) باید همواره مورد توجه باشد و بعد وحدت بخش و مشارکت گسترده مسلمانان اهل سنت و اهل تشیع کردستان در این آیین ها به عنوان ویژگی منحصر به فرد در جهان اسلام به دیگر نقاط معرفی شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در خصوص ارادت مردم استان به اهل بیت(ع) گفت: مودت به امام حسین(ع) محور وحدت مسلمانان است که این مودت باید ابراز شود.
حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی افزود: اهل بیت(ع) در طول زمان حیات خود هیچگاه مایه افتراق نبوده و همیشه به وحدت توصیه کرده اند.

وی افزود: عزای امام حسین(ع) موجب عزت بخشی به مسلمانان است و مسلمان واقعی نباید از عزای آن حضرت دور باشند.
حجت الاسلام حسینی شاهرودی به ارادت مردم اهل سنت استان کردستان به اهل بیت و به ویژه امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: امام شافعی(رض) محب اهل بیت(ع) بودند و در آثار ایشان محبت به خاندان رسول الله(ص) موج می زند و پیروان ایشان نیز در استان کردستان عشق و ارادت ویژه ای به اهل بیت(ع) دارند.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مردم اهل سنت و اهل تشیع استان کردستان در صفوفی به هم پیوسته در عزاداری ها شرکت می کنند و این امر نشان از نهادینه شدن مسئله وحدت و همدلی در بین مسلمانان این خطه است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.