آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه برای انقلاب وجمهوری اسلامی ارکان واهدافی درنظرگرفته شده است،نخستین رکن انقلاب را اسلام ناب محمدی عنوان کردوگفت:رکن دوم،مردم هستند که بایدقدرآنها را دانست و به ایشان خدمت کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،آیت‌الله نوری همدانی در قرارگاه عملیاتی لشگر 28 پیاده کردستان گفت: بازخوانی تاریخ انقلاب لازم است و باید همواره در نظر ما مجسم باشد.

وی با اشاره به اینکه 50 سال قبل از انقلاب دنیا به دو اردوگاه سرمایه‌داری و کمونیستی تقسیم شده بود، افزود: این دو دارای قدرت و سلطه‌گری بودند و مردم در برابر آنها حقیر و جرأت نداشتند حرکتی انجام بدهند.

این مرجع عالی‌قدر با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی بر ضرورت یافتن رمز این انقلاب شکوهمند تأکید کرد و گفت: مردی از سلاله پیغمبران در برابر شرق و غرب ایستاد و اسلام ناب را به عرصه زندگی آورد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام به ابزار جنگی و ایمان توجه دارد، بیان کرد: باید نیروهای مسلح از لحاظ صنایع دفاعی و نظامی نیرومند باشند تا دشمن از آنها واهمه داشته باشد، اما اصالت به ابزار جنگی نیست.

این مرجع عالی‌قدر، اصالت واقعی را معنویت و ایمان دانست و افزود: اسلام در گام نخست، ترس را از مرگ برمی‌دارد و به جای آن شهادت را قرار می‌دهد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه قدرت و توان رزمی نیروهای مسلح در نتیجه ایمان و اعتقاد است، افزود: فرهنگ دینی به ما قدرت بخشیده است.

وی با بیان اینکه برای انقلاب و جمهوری اسلامی ارکان و اهدافی در نظر گرفته شده است، نخستین رکن انقلاب را اسلام ناب محمدی عنوان کرد و گفت: رکن دوم، مردم هستند که باید قدر آنها را دانست و به ایشان خدمت کرد.

آیت‌الله نوری همدانی رکن سوم انقلاب را ولایت فقیه ذکر کرد و افزود: ولایت فقیه نعمتی بزرگ برای کشور است و مشکلات کشورهای اسلامی دیگر چون یمن و .. به دلیل نبود ولی فقیه است.

این مرجع عالیقدر در پایان گفت: در هیچ کجای دنیا، لشگر و قوای مسلحی مانند ایران وجود ندارد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.