عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران گفت‌: بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان بدهی بیمارستان‌های دولتی به مراکز پخش داروست که بین 60 تا 70 درصد آن سررسید شده است.

دکتر سید ابراهیم هاشمی عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه شرکت‌های پخش دارو به مراکزی که به آنها بدهکارند دارو نمی‌فروشند، اظهار داشت: اغلب بیمارستانهای دولتی بدهی بالای 8 ماه به شرکتهای پخش دارو دارند و پرداخت بیمه‌ها به بیمارستانها نیز در اسفندماه بوده و به برخی مراکز هم پرداختی نداشته‌اند.

وی افزود: پرداخت بیمه‌ها به داروخانه‌های بخش خصوصی نیز تا تیر ماه بوده و در کل وضعیت مطلوبی از نظر گردش مالی در داروخانه‌ها و مراکز پخش دارو وجود ندارد.

وی با اشاره به طرح تحول و تغییراتی که در هزینه‌های دارویی بیماران ایجاد شد، اذعان داشت‌: تهیه نسخ دارویی از داروخانه‌های  مستقر در بیمارستان‌ها موجب شد تا بیماران به جای پرداخت 30 درصد فرانشیز تنها 10 درصد را پرداخت کنند و همچنین زنجیره نگهداری کیفیت دارو بیشتر تضمین شود‌.

هاشمی با بیان اینکه اگر منابع مالی این طرح تامین شود در بسیاری از هزینه‌های بیماران و نظام سلامت صرفه جویی خواهد شد تصریح کرد: این طرح تا زمانی که منابع مالی آن تامین شود قابلیت اجرا دارد و در یک بازه زمانی بیمه ها بدهی سنوات گذشته را رها کرده و مطالبات جدید را می‌پرداختند اما این مساله باعث شد تا با گذشت زمان هزینه‌ها بیشتر شود.

عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران ادامه داد‌: ادامه این روند موجب می‌شد تا بیمارستان‌ها پرونده سنوات گذشته را گم کرده و بدهی آنها همچنان پابرجا بماند لذا بهتر بود که ابتدا سنوات قدیمی تر تسویه حساب شود تا هم مراکز پخش دارو و هم بیمارستانها گردش کاری مناسبی داشته باشند.

به گفته وی باید منابع مالی لازم به موقع به بیمارستان‌ها تزریق شود تا آنها نیز بتوانند بدهی‌های خود را پرداخت کرده و داروهای مورد نیاز خود را تهیه نمایند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار