برنامه «روز آمد» با هدف به روز شدن روی آنتن شبکه آمد تا بتواند دریچه ای به سوی موفقیت برای مخاطبانش باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرحسین خرمشاهی تهیه‌کننده و کارگردان مجله اقتصادی «روز آمد» که سابقه تهیه برنامه‌هایی چون «میعاد شبانه»، «تا مهر»، «باشگاه مهرورزان»، «صبح بخیر ایران» و «جشن رمضان» را در پرونده کاری خود دارد، پس از تغییرات صورت گرفته در رویکرد شبکه تهران و تبدیل شدن آن به یک شبکه اقتصادی منجر شد تا این تهیه کننده قدم در فضای متفاوتی در حیطه کاری خود بگذارد و به تولید برنامه ای با حال و هوای اقتصادی روی آورد، برنامه ای با رویکردی متفاوت که تا به امروز توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند.

خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این برنامه گفتگویی با امیر حسین خرمشاهی تهیه‌کننده «روز آمد» داشته که در ادامه آن را می‌خوانید:
 

«روز آمد» چه ویژگی‌هایی داشت که تهیه آن را پذیرفتید؟

برنامه «روز آمد» با هدف به روز شدن روی آنتن شبکه آمد تا بتواند دریچه ای به سوی موفقیت برای مخاطبانش باشد. من به همراه همه دوستانم تلاش می کنیم تا بهترین‌ها را برای مردم کشورمان رقم بزنیم، «روز آمد» از اوایل سال 94 به عنوان یک مجله اقتصادی با رویکردی فرهنگی روی آنتن شبکه پنج قرار گرفت و تا قبل از ماه مبارک رمضان 99 قسمت 30 دقیقه ای برای مردم به نمایش در آمد و روند این برنامه به دلیل استقبال خوب مردم مجدد بعد ازعید سعید فطر با محتوایی منسجم تر و گسترده تر در حوزه اقتصادی شروع به تولید کردیم.
 
فعالیت در حوزه اقتصادی و برنامه سازی در این زمینه دشوار است؟

بیست و سه سال است که مشغول برنامه سازی هستم؛ اما با تغییراتی که در رویکرد شبکه پنج به وجود آمد فضای تولیدات به سمت برنامه‌های اقتصادی رفت و با پیشنهادی که مدیر شبکه در جهت ساخت برنامه‌های اقتصادی دادند، من هم وارد این فضا شدم. در ابتدا قدری با سختی هایی مواجه بودم اما فضای اقتصادی به نحوی متنوع و زیبا است که اگر بخواهم برنامه دیگری را تولید کنم به طور حتم در این فضا خواهد بود.


این برنامه چه فرهنگ سازی را صورت خواهد داد؟

در این برنامه به آموزش بورس و تحلیل آن، هر روز به مدت هفت دقیقه با پرداختن به  نقاط مثبت اقتصادی در جهت حمایت از دولت و تولید کننده می پردازیم و مباحث مدیریتی را با بهره گرفتن از دانش استاد احمد روستا پدرعلم بازاریابی به مردم آموزش می دهیم.

مباحث دیگری در راستای روانشناسی کار در جهت ارتقای دانش کارفرمایان در نحوه ارتباط با زیردستان خود و موضوعات دیگری پیرامون حوزه کشاورزی مدرن را در جهت ترویج این نوع کشاورزی آموزش  می دهیم، همچنین در برنامه «روز آمد» به مباحث «تجارت الکترونیک» می پردازیم که این تجارت سال‌هاست در دنیا جا افتاده و ما به تازگی به آن ورود کردیم و یکی از حرفه های ناب در حوزه اقتصاد است که افراد می توانند با یادگیری این حرفه، گام های طلایی را این صنعت بردارند.
 

آیا کسب و کارهای کوچک زمینه ای برای گام های بزرگ اقتصادی می شود؟

کسب و کار های کوچک در جهت توسعه و ایجاد اشتغال و گسترده کردن آن، جزو پرمخاطب ترین بخش های برنامه است که مخاطبان را در راستای ابداع یک شغل کمک می کند تا از آسان ترین مسیرها به یک درآمد زایی قابل قبولی دست پیدا کنند.
 
 
صنعت گردشگری یکی از مهم ترین صنعتها در دنیا است. برنامه «روز آمد» در جهت رونق آن فعالیتی می‌کند؟

«روز آمد» یک مجله اقتصادی است که در دل خود بسیاری از حرفه ها را جای داده و در جهت پرورش آن تلاش می کند. یکی دیگر از صنعت هایی که امروزه کمتر به آن توجه می شود، صنعت گردشگری است که متاسفانه از زیر ساخت های مناسبی برخوردار نیست، چه بسا دیگر کشورها ارز آوری خود را از این مسیر تامین می کنند و ما هم در این برنامه سعی کردیم با توجه به فرهنگ غنی کشورمان و طبیعت نابی که داریم در جهت پیشبرد این صنعت گام‌های قابل توجهی را برداریم و نگاه‌ها را به این سمت بکشانیم.
 

توریست ها علاقه زیادی به آداب و رسوم مردم ایران دارند. شما چه آیتم هایی را در این زمینه اختصاص دادید؟

ما فراوان روستا داریم که با آداب و رسوم و سنت های متفاوتشان می ‌توانند برای گردشگران از جذابیت های خوبی برخوردار باشند و صنایع دستی و غذا های محلی ارز آوری چشم گیری از سوی توریست ها برای کشورمان به همراه خواهد داشت.

یکی دیگر از بخش هایی که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت فیلم و عکس هایی بود که زهرا پورسینا از جای جای ایران برای معرفی آداب و رسوم متفاوت اقصی نقاط ایران تهیه می کند و آن را در برنامه به نمایش می گذارد تا مردم با آگاهی بیشتری به سفرکردن به نقاط مختلف کشور بپردازند.

تولیدات بومی شهرستان های کشور و نبود برندی مشخص، آیا به صنعت تولیدات آسیبی وارد نمی کند؟

برند سازی یکی دیگر از نکاتی است که تا به امروز در راستای تولیدات بومی کشورمان به آن توجه مناسبی نشده است. ما صادرات بسیاری در زمینه زعفران، مواد غذایی، خشکبار، فرش و صنایع دستی بسیاری داریم که به برند تبدیل نشدند و این ها علم هایی است که ما در برنامه به آموزش آن می پردازیم.
 
بخش سفرنامه که "رضا محمد نیا" آن را جمع آوری می کند به نقاط مختلف شهر ها و روستا ها سفر می کند و از تلاش کارآفرینانی که با صادرات محصولات دستی خود توانستند در خارج، خود را به یک برند تبدیل کنند، مستندهایی را تهیه می کند. مثلا یک نمونه از این مستند تولید لباس های محلی بود که در کشور آلمان به یک برند تبدیل شده و مردم آن کشور برای شرکت در مهمانی ها از این لباس ها استفاده می کنند و این خود یک نمونه از فعالیت زنان کشورمان است که توانستند با همت و تلاششان هنرشان را عرضه کنند.


شما در برنامه فرش قرمزی برای کار آفرینان پهن کردید، چه بازخوردی این کار متفاوتتان داشت ؟
 
"روزآمد" برای تقدیر از کارآفرینان صنعت اقتصادی که با دست خالی وارد این عرصه شدند و توانستند به موفقیت های چشم گیری برسند و ایجاد اشتغال کنند، فرش قرمزی را پهن می کند تا علاوه بر قدردانی از شیوه های موفقیت آن ها برای مقابله با مشکلات و رسیدن به موفقیت بپرسد تا چراغ راهی برای جوانان کشورمان باشد و این بخش یکی از هیجان انگیز ترین بخش های برنامه است که گاهی اشک به چشم کارآفرینان می آورد .

نماهنگ برنامه و حضور خوانندگان کشورمان در محیط های صنعتی یک محیط تازه برای خوانندگان بود. واکنش آن ها چطور بود؟

طرح جدیدی که در این برنامه آن را اجرایی کردیم، حضور خوانندگان کشورمان در محیط های صنعتی و پوشیدن لباس کار، در حین خوانندگی بود که البته در ابتدا قدری با مقاومت برخی از دوستان خواننده مواجه شدیم اما در ادامه این روند با استقبال خوبی مواجه شد و ما تا به امروز با 25 خواننده کشورمان تیتراژهای متنوعی را در محیط های مختلف ضبط کردیم و در حال ضبط 25 نماهنگ دیگر با گروه دیگری از خوانندگان کشورمان هستیم.
 
استودیوی برنامه دکور های مختلفی دارد درست است؟
برنامه "روز آمد" به دلیل اینکه یک مجله اقتصادی است و از گستردگی های بسیاری برخوردار است به همین خاطر نیازمند فضای بیشتری بود تا هر بخش قسمت خاص خودش را داشته باشد و رنگ هایی هم که در دکور شاهد آن هستید نمادی از پرچم ایران است.
 
جشنواره فیلم کوتاه برنامه «روز آمد» از چه آیتم هایی برخوردار است؟

جشنواره فیلم کوتاه 200 ثانیه طلایی با موضوع محیط زیست را در این برنامه برپا کردیم که هر یک از شرکت کنندگان باید در زمینه  فعالیت کارآفرینان و کشاورزان و هر موضوعی که در راستای برنامه «روزآمد» باشد را در مدت زمان ذکر شده برای ما ارسال کنند و این مسابقه از دو بخش فیلم های موبایلی و فیلم های حرفه‌ای تشکیل شده است که افرادی که تمایل به شرکت در بخش فیلم‌های حرفه‌ای دارند می‌توانند زمان را تا 500 ثانیه هم ارتقاء دهند، لازم به ذکر است که اشاره کنم هرکدام جوایز مخصوص به خودش را دارد و تا اواخر بهمن ماه علاقمندان فرصت شرکت در این جشنواره را دارند.
 
 
مردم چه بازخودی نسبت به برنامه داشتند؟

پخش برنامه «روزآمد» دستاوردهای بسیار خوبی برای مردم به همراه داشته است و تا به امروز توانسته راهکارهای خوبی در جهت ارتقای دانش و ایجاد ایده برای توسعه اقتصادی کشور ارائه دهد، همچنین پیامک هایی که از سوی مردم دریافت کردیم ما را به ادامه این راه مصمم تر کرد، این برنامه می تواند برای نسل جدید یک مسیر روشن برای پیشرفت و موفقیت باشد و اینکه جوان ها بدانند تمام مسیر ها برای رسیدن به یک موفقیت به دانشگاه ختم نمی شود، ما در این برنامه از افراد موفقی نام بردیم که سطح تحصیلی متوسطی داشتند اما توانسته بودند با همت و تلاششان به جایگاه خوبی دست یابند.



گفتگو از: منا شمسایی



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.