زائران پیاده علی ابن موسی الرضا (ع) در قالب کاروان های مختلف به سمت مشهد در حرکت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ 800 زائر پیاده حرم رضوی از شهرستان جغتای برای زیارت و شرکت در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) عازم مشهد مقدس می شوند.

فرماندار جغتای گفت: این زائران در قالب 9 کاروان پیاده از مسیر شهرستان های جوین ، خوشاب ،فیروزه و نیشابور به مشهد الرضا (ع) عزیمت می کنند تا بار دیگر عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان دهند.

محمد علی آبادی با اشاره به هماهنگی های انجام شده با مسوولان شهرستان های در مسیر زائران، افزود: با توجه به اهمیت این سفر و رفاه حال زائران مساجد ،تکایا و حسنیه ها در طول مسیر آماده ارائه خدمات به این عزیزان شده است .

وی گفت: هماهنگی با مسوولان شهرستان های مزبور برای ارائه خدمات مورد نیاز درمانی، رفاهی و فرهنگی زائران و هماهنگی با نیروهای انتظامی و امنیتی برای تامین امنیت و حفاظت آنان انجام شده است.

فرماندار جغتای افزود: با توجه به اهمیت این سفر معنوی جلسات مختلفی با مدیران کاروان ها برگزار شده تا در طول مسیر برای زائران مشکلی پیش نیاید.

مشهدالرضا میزبان بیش از 7 هزار زائر پیاده سبزواری

از شهرستان سبزوار هم بیش از 7 هزارنفر از مردم سبزوار به صورت پیاده برای حضور در حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام ) وشرکت در عزاداری های روزهای پایانی ماه سفر راهی مشهد می شوند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: این تعدادزائر در قالب 41 کاروان سازماندهی شدند وتمهیدات ویژه ای برای اعزام انان پیش بینی شده است.

حجت الاسلام سیدمحمدجوادسجادی نژاد افزود: با وجود زیاد بودن تعداد زائران و حرکت برخی از آنها از مسیر سبزوار- نیشابور، از پلیس راه خواسته شده تا نسبت به امنیت ترافیکی زائران اقداماتی را انجام دهد.

سجادی نژاد گفت : از سازمان ها وادارات خدمات رسان درخواست خدمات مناسب به زائران را داشته ایم .

رییس سازمان تبلیغات اسلامی سبزوار دراین زمینه افزود: نشست‌هایی با سایر مسوولان و مدیران کاروان‌ها نیز برگزار شد تا در طول مسیر زائران برای آنها مشکلی ایجاد نشود.

وی عنوان کرد: کاروان‌ها برای دریافت خدمات به ایستگاه های خدمت‌گزار حضرت امام رضا(علیه السلام) معرفی شدند تا بتوانند از خدمات این مکان ها بهره مند شوند.

کاروان دوچرخه سوارعاشقان امام رضا(ع) رکاب زنان به مشهد می آیند

از روستای ابراهیم‌آباد از توابع بخش انابد بردسکن کاروان 15 نفره دوچرخه‌سوار با نام عاشقان امام رضا(ع) برای شرکت در مراسم عزاداری آخر ماه صفرحرکت خود را آغاز کرده‌اند.

رییس شورای اسلامی روستای ابراهیم آباد گفت: با توجه به اعلام آمادگی تعدادی از ورزشکاران،15نفر از آنان در قالب کاروان دوچرخه سواربسوی مشهد مقدس حرکت می کنند.

عبدالرضا صاحبی بابیان اینکه برای اولین سال است که کاروان دوچرخه‌سواری را راه اندازی کرده ایم افزود:با کمک هیات ابوالفضلی روستا و مشارکت دهیاری و شورای اسلامی ابراهیم آباد این کاروان حرکت خود را از مقابل تکیه روستا آغاز کرد.

وی گفت: این کاروان مسیر 300 کیلومتری بردسکن تا مشهد مقدس را درمدت پنج روز رکاب خواهد زد.

صاحبی هدف از این حرکت فرهنگی ورزشی را عشق و ارادت به پیامبراکرم(ص)وائمه اطهار(ع) وشرکت درعزاداری های حرم حضرت امام رضا(ع)درروزهای پایانی ماه سفر اعلام کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.