مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: درحال حاضر 20 هزار مستاجر در زمین های وقفی شهر کرمان داریم که فقط 40 درصد آنها اجاره بها می پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام قاسمی زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در نشستی خبری به مناسبه هفته وقف افزود: در چند سال گذشته توجه واقفان به حوزه های جدید مورد نیاز مردم معطوف شده است و در زمینه آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و ترویج فرهنگ قرآنی شاهد وقفیات خوبی هستیم.

وی افزود: در سه ماه گذشته دو نفر خیر و نیکوکار کرمانی املاک خود را که ارزش هر کدام از آنها بیش از یک میلیارد تومان است برای ترویج قرآن وقف کرده اند و چند منزل نیز برای سکونت زوج های جوان نیازمند وقف شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در عین حال گفت: ازسوی دیگر برخی مردم، به شرایط استفاده از اموال وقفی توجه کامل ندارند.

حجت الاسلام قاسمی زاده توضیح داد برخی محلات شهر کرمان که در گذشته جزو اراضی کشاورزی حاشیه شهر بوده و ازسوی مالکانشان وقف شده بودند امروز در حریم شهر قرار گرفته و مردم با اجاره زمین ها از اداره اوقاف ، در آنها ساخت و ساز کرده اند .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: درحال حاضر 20 هزار مستاجر از این نوع در شهر کرمان داریم که فقط 40 درصد آنها اجاره بها می پردازند و 60 درصد دیگر با آنکه از املاک وقفی استفاده می کنند اما رابطه استیجاری با اداره اوقاف ندارند .

وی گفت :این افراد یا نمی دانند که باید اجاره دهند یا توجه نمی کنند که در هر صورت اشکال شرعی دارد .
حجت الاسلام قاسمی زاده همچنین گفت :در هفته وقف در سطح استان کرمان برنامه های متعددی اجرا می شود که مهمترین آنها تجلیل از واقفین ، گردهمایی متولیان موقوفات ، اختتامیه مسابقات قرانی اداره کل اوقاف، همایش ائمه جمعه استان با موضوع وقف و توزیع بسته های فرهنگی میان مردم است.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: وقف ، زمین ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.