رئیس شبکه بهداشت شهرستان سیرجان گفت: از 67 نفری که در چند هفته اخیر به علت ابتلا به آنفلوآنزای حاد در بیمارستانهای امام رضا و شهید غرضی سیرجان بستری شده بودند 34 نفر بهبود یافته و مرخص شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،دکتر موسی نصرالله پور امروز در نشستی خبری با اعلام اینکه هفته گذشته زنی که در بیمارستان زایمان کرده بود به علت ابتلا به بیماری آنفلوانزا فوت کرد افزود: برای جدا سازی افراد مبتلا به این بیماری 20 تخت در بیمارستان امام رضا و 20 تخت در بیمارستان شهید غرضی سیرجان ایزوله شده است.

وی علائم اولیه این بیماری را تب شدید بالای 38 درجه ، مشکلات تنفسی، سردرد و گلو درد همراه با سرفه ذکر و تصریح کرد: برای جلوگیری از مبتلا شدن افراد به این بیماری باید از دست دادن و روبوسی پرهیز شود ، دست ها با آب و صابون مرتب شسته شود و کسانی که از کربلا می آیند تا چند روز با افراد دیگر کمتر ارتباط داشته باشند و از دادن ولیمه خودداری کنند.

دکتر نصرالله پور در مورد واکسن انفلوانزا گفت: این واکسن ایمنی صد درصد نمی آورد اما افرادی که نقص ایمنی دارند همانند زنان باردار یا بیماران قلبی و ریوی بهتر است از این واکسن استفاده کنند ، اما انچه مهم است رعایت نکات بهداشتی و خودمراقبتی است .

وی انتشار این بیماری را نگران کننده ندانست و یادآورشد: با رعایت مسائل بهداشتی ، جای نگرانی خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام/گ



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.