موقوفات استان اصفهان در 9 ماهه اول سال جاری در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبر نگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر کل اوقاف و خیریه استان اصفهان در آستانه هفته ی وقف در جمع اصحاب رسانه گفت: در بررسی عملکرد 9 ماهه ابتدای سال جاری ، با 158 وقف جدید نسبت به سال گذشته، 20 درصد افزایش رو به رشد با ارزش مالی 300 میلیارد ریال داشته ایم و پیش بینی می شود این رقم در هفته ی وقف به بیش از 250 مورد وقفی برسد.

حجت الاسلام صادقی افزود: استان اصفهان در سال 93 رتبه نخست کشوری را در تمام معاونت ها و موضوعات عملکردی در سطح کشور به دست اورده است .

وی اطعام نیازمندان و روضه های سید الشهدا، درمان معتادین، کمک به زوج های جوان بی بضاعت، وقف خانواده های بی سرپرست، کمک به دانش آموزان بی بضاعت ودانشجویان نخبه ، را از جمله موارد وقفی استان اصفهان قلمداد کرد وگفت: بیشترین موارد وقفی مربوط به موقوفات انتفاعی می باشد که مواردی از جمله دارالقرآن، مسجد و حسینیه ها را در بر می گیرد.

مدیر کل اداره اوقاف و خیریه استان اصفهان اخذ سند مالکیت برای 500 موقوفه در سال 94 را از جمله اقدامات این سازمان برشمردو یادآور شد: در سال 93 این رقم به یک هزارو 22 مورد رسید.

حجت الاسلام صادقی افزود : معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح استان اصفهان ، شهرستان و روستاها در هفته ی وقف برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی ، ایستگاه های همه واقف باشیم را راه اندازی کرده است که با حضور کارشناسان و متخصصین وقف به معرفی نیات مورد نیاز جامعه از جمله امور قرآنی، کمک به زوجهای جوان، خانواده های بی بضاعت ، دانش آموزان و دانشجویان نخبه ، احداث بیمارستان و درمانگاه به صورت نیاز ویژه ی استان و درمان معتادین می پردازند.

وی درخصوص بدهکاری برخی از نهادهایی که موارد وقفی را در اختیار دارند و بدهکاری قابل توجهی به این سازمان دارند بیان کرد:اداره آموزش و پرورش، اداره ورزش وجوانان ، نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه ، ارتش، بنیاد شهید و شهرداری های مناطق مختلف از جمله دستگاه هایی هستند که موارد وقفی این سازمان را در اختیار دارند و گاهی در پرداخت حق و حقوق وقف و کرایه بهای مکان قصور می نمایند.

مدیر کل اداره اوقاف و خیریه استان اصفهان ، اداره آموزش و پرورش را یکی از این موارد عنوان کرد و گفت: 610 مرکز آموزشی در تصرف این اداره است که به مدت 4 سال متمادی مبلغ 50 میلیارد ریال بدهی خود را به اداره اوقاف و خیریه استان اصفهان پرداخت نکرده است.

حجت الاسلام صادقی افزود: حدود 300 پرونده در محاکم قضایی داریم که اگراین افراد قبل از ارجاع قضایی در پرداخت حق وقف اقدام ننمایند، از اختیار ما ساقط وبا حکم صادرشده، جهت حصول نتیجه در اختیارنماینده ولی فقیه درسازمان اوقاف قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: 36 هزار مستاجر و متصرف در استان اصفهان داریم که موارد وقفی را در تصرف خود در آورده و با نظارت اداره کل اوقاف و خیریه استان اصفهان اداره می گردد.

وی موکب حضرت علی اکبر در مراسم اربعین کربلا را از جمله اقدامات این اداره در استان اصفهان قلمداد کرد و یادآورشد: این موکب 150 هزار زائر را اطعام و پذیرایی نمود.

مدیر کل اداره اوقاف و خیریه استان اصفهان ، افتتاحیه نمایشگاه همه واقف باشیم، قرائت زیارت عاشورای امام حسین (ع) ، زنگ وقف با حضور مدیرکل آموزش و پرورش در مدارس استان، غبار روبی مزار شهدا، دعای ندبه ، همایش رضویون به مناسبت شهادت امام رضا(ع) ، عیادت از جانبازان، نشست تخصصی وقف بانوان وجامعه مهندسین و اصناف و همایش یاوران وقف رسانه و تجلیل از اصحاب وقف رسانه ای وبرگزاری چهارمین جشنواره ی سراسری فرهنگی هنری وقف با عنوان : وقف چشمه ی همیشه جاری را از جمله برنامه های هفته ی وقف نام برد.

گفتنی است: چهارمین جشنواره ی سراسری فرهنگی هنری وقف با عنوان وقف چشمه ی همیشه جاری ، در غالب داستان بلند، داستان کوتاه، پایان نامه، نثرادبی، پیامک ادبی و خاطره با موضوع وقف، نیکوکاری ، کارآفرینی و مبارزه با بیکاری و وقف با نیات جدید برگزار می گردد.

علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 30 دیماه به دبیرخانه جشنواره واقع در خیابان مصلی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ارسال نمایند.  

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.