معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با اختصاص 74 درصد اعتبار شهرداری های استان به فعالیتهای عمرانی شاهد تسریع در روند عمران و آّبادانی شهرها بودیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛منوچهر حبیبی در خصوص اعتبارات عمرانی شهرداری ها اظهارداشت: 74 درصد اعتبارات شهرداریهای استان در سال گذشته به پروژه های عمرانی اختصاص یافت که از لحاظ تخصیص بودجه شهرداریها به طرح ها و پروژه های عمرانی در رتبه ششم کشوری قرار گرفتیم.

حبیبی افزود: در کشور 1224 شهر با جمعیتی بالغ بر 54 میلیون نفر ساکن هستند و استان قزوین با 25 شهر و جمعیت شهری 878 هزار و 241 نفری بودجه ای معادل 554 میلیارد تومان مصوب سال گذشته داشته که از این میزان 74 درصد سهم پروژه های عمرانی است.

حبیبی سرانه بودجه هر شهروند در کشور را معادل 820 هزار تومان اعلام کرد و یادآورشد:از این نظر استان قزوین با تخصیص 631 هزار تومان سرانه هر شهروند در رتبه هشتم کشوری قرار دارد و در مجموع شهرهای معلم کلایه و قزوین بیشترین سرانه و شهر خرمدشت پایین ترین سرانه را داشته اند.

معاون عمرانی استانداری گفت: از لحاظ جمعیت شهری در رتبه 20 کشوری و از نظر تعداد شهرها نیز در رتبه 22 قرار داریم و از نظر بودجه شهرداریها استان قزوین از این لحاظ در رتبه نهم کشوری قرار دارد.

حبیبی در خصوص تخصیص اعتبارات عمرانی شهرداریهای استان اظهارداشت: شهر محمدیه با 81 درصد تخصیص اعتبارات به سمت بودجه عمرانی بیشترین حجم عملیات عمرانی و شهر خرمدشت با 46 درصد کمترین اختصاص را داشته است.

به گفته حبیبی بیشترین بودجه مصوب مربوط به شهر قزوین با 332 میلیارد تومان و کمترین آن در شهر سیردان با 900 میلیون تومان است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.