استاندار قزوین گفت: پیشگیری و آموزش در اولویت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان  اظهار کرد: شرایط محیطی و اجتماعی، وجود صنایع  مختلف، فرهنگ های متنوع و مهاجر پذیری در استان قزوین از جمله عواملی هستند که باعث بالارفتن آمار معتادین و متجاهرین کارتن خواب می شوند.

وی افزود: از تمامی تلاش هایی که تا کنون برای پیشگیری و مقابله با این بلای خانمان سوز در استان صورت گرفته باید تقدیر و تشکر کرد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر ضرورت حمایت از اجرای ماده ۱۶ در این حوزه بیان داشت: قزوین از امکانات و ظرفیت های مناسبی در امر نگهداری و بازپروری معتادین برخورداراست و مشکلات اعتباری که به منظور ساماندهی این موضوع در استان وجود دارد باید پیگیری و مرتفع شود.

وی تصریح کرد: قوه  قضائیه  و مسئولان قضایی نیز در این مبحث اعلام آمادگی کرده اند که جای تقدیر دارد.

همتی تاکید کرد: باید از طریق آموزش، فرهنگ سازی و استفاده از شیوه های اجتماعی با این پدیده مبارزه کرد و اقداماتی مناسب را طراحی و اجرایی کرد.

استاندار با بیان اینکه در گام اول باید پیشگیری را مد نظر داشته باشیم خاطرنشان کرد: اصل پیشگیری اصل مهمی است و اراده ی برخورداری یک استان پاک از موادمخدر را در خود و مدیران می بینم که در این راستا باید برنامه ریزی و گام برداشت.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: فرمانداران باید با جدیت این دغدغه را پیگیری کرده و شرایط مناسبی را برای مردم در امر پیشگیری  و مقابله با این آسیب اجتماعی فراهم کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.